הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חוקרים מודאגים: "שימוש בכדור החדש נגד קורונה עלול לעזור לנגיף לפתח עמידות"
סדרת ניסויים חדשv אמורv לאשש או להפריך את החשש שקיים גם בקרב בכירי ב-FDA, כי הגדורים החדשים נגד קורונה של פייזר ומרק דווקא יהפכו את הנגיף לעמיד מאי פעם

אם לא היה מספיק גרוע שכמה מומחים הזהירו שרגולטורים בארה"ב מתעלמים מסיכונים בטיחותיים הקשורים לדור החדש של גלולות טיפוליות נגד נגיף הקורונה מבית היוצר של פייזר ומרק, חוקרים ורגולטורים חוששים כנראה שהם אפילו ויעבדו - הרי שזה יהיה לא להרבה זמן.

על פי דיווח ב-WSJ, חוקרים ואנשי אקדמיה כבר נוקטים בצעדים כדי לפקוח עין על סימנים לכך שהקורונה מתחזקת בתגובה לחשיפה לגלולות כמו Paxlovid ו-Molnupiravir.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"אנחנו יודעים שזה צפוי לקרות בשלב מסוים, אז אנחנו צריכים להכות אותו לפני שהוא יוצא משליטה", אמרה קתרין סלי-רדטקה, פרופסורית לכימיה באוניברסיטת מרילנד, שהמעבדה שלה חוקרת טיפולים אנטי-ויראליים משולבים.

אך יצרני הגלולות אומרים כי הכדור שנלקח לתקופה של חמישה ימים בלבד, קצר מכדי שהנגיף יפתח חסינות אליו, כך לדבריהם. אך שוב, אף אחד לא יודע בוודאות. "כמו בכל וירוס, SARS-CoV-2 אינו יוצא מן הכלל, קיים פוטנציאל להופעתה של עמידות שיכולה להשפיע על הטיפולים הקיימים,  ככזה, ה-FDA הציב מנגנונים כחלק מההרשאות הניתנות לו כדי לעזור לסוכנות להבין את ההשפעה הפוטנציאלית של גרסאות של מוצרים אלה על קורונה", מסרה סלי-רדטקה.

חוקרים עצמאיים שצוטטו על ידי WSJ אומרים שהם חושדים ש-Paxlovid עשוי לגרום להתפתחות עמידות גבוהה יותר של הנגיף נגד טיפולים. הסיבה לכך טמונה בכך שפקסלווויד עוצר את הנגיף על ידי חסימת אנזים - הנקרא פרוטאז.

מולנופיראוויר, לעומת זאת, היא תרופה נוספת המונעת מהווירוס להתרבות על ידי הטעיה של אנזים ש-SARS-CoV-2 צריך לשכפל, בתקווה שהוא יקצר את תהליך השכפול ויהרוג את הנגיף.

חוקרים אופטימיסטיים מקווים כי שימוש בשילוב של תרופות עשוי לסייע במניעת התפתחות עמידות בקרב הנגיף.

בשלב זה ביג פארמה כבר בוחנת לשלב את התרופות החדשות עם טיפולים ישנים (ופחות יעילים) כמו remdesivir בדיוק במטרה למנוע מצב שכזה.

עם כל כך הרבה מחקרים הדרושים, חוקרים מתכוננים לערוך כמעט 20 ניסויים חדשים המבקשים לרשום יותר מ-100 משתתפים כל אחד אשר יתחילו בעתיד הקרוב.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE