הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מי דוחף את ביידן למלחמה? הודעה חריגה - "על משפחות הדיפלומטים לעזוב מידית - אלפי חיילים עלולים להישלח למזרח אירופה"
בריחת הדיפלומטים ואיומים לשלוח חיילים אמריקנים למזרח אירופה רק מעלים את המתח שעלול להוביל למלחמת עולם שלישית - השאלה היא מי מנהל את העניינים ומקבל את ההחלטות בבית הלבן

בעוד שעד כה, למרבה המזל, מלחמת העולם השלישית לא פרצה (גם אם ראש חיל הים הגרמני איבד את עבודתו בגלל אמירת האמת לגבי רוסיה ופוטין), הרי שלפני כמה רגעים ארה"ב שוב עשתה כל שביכולתה כדי לעורר עוד יותר את המתיחות כשהיא הורתה לבני משפחה של עובדי ממשלת ארה"ב בשגרירות ארה"ב בקייב לעזוב את אוקראינה "בשל האיום המתמשך של פעולה צבאית רוסית", אמרה מחלקת המדינה ביום ראשון.

"ישנם דיווחים שרוסיה מתכננת פעולה צבאית משמעותית נגד אוקראינה", אמרה מחלקת המדינה.

"התנאים הביטחוניים, במיוחד לאורך גבולות אוקראינה, בחצי האי קרים הכבושה, ובמזרח אוקראינה הנשלטת על ידי רוסיה, אינם ניתנים לחיזוי ויכולים להתדרדר בלא הודעה מוקדמת".

ההודעה גם דחקה באזרחי ארה"ב באוקראינה לשקול לעזוב את המדינה כעת תוך שימוש באפשרויות נסיעה מסחריות או אחרות, בעוד הודעת הייעוץ לנסיעות העלתה את אוקראינה ל"רמה 4: אל תיסע".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ההחלטה מייצגת תפנית נוספת בעימות בין רוסיה לארה"ב ובעלות בריתה בשל ההתעצמות הצבאית של הנשיא ולדימיר פוטין לאורך הגבול עם אוקראינה.

בינתיים, ה-NYT דיווח שג’ו ביידן שוקל לפרוס חיילים למזרח אירופה ואזור הבלטים בניסיון הברור ביותר עד כה להסלים את המתיחות למלחמה כוללת רק כדי להסיט את תשומת הלב מהנשיאות הקטסטרופלית שלו.

ביידן שוקל גם לפרוס ספינות מלחמה וכלי טיס לכיוון בעלות ברית של נאט"ו.

לפי הטיימס, ביידן שוקל לשלוח 1,000 עד 5,000 חיילים למדינות מזרח אירופה ויכול להגדיל את המספר הזה פי עשרה במידת הצורך. לפי בלומברג, "המהלכים מסמנים הסלמה של המתח, שארה"ב ביקשה לפזר" ואנחנו תוהים איזה אלגו בינה מלאכותית עורך את הקטע המסוים הזה של תעמולה. ההסלמות האחרונות מגיעות לאחר שבלינקן דיבר מוקדם יותר ביום ראשון במהלך מעגל התקשורת, ודחה את הלחץ להסלים באופן מיידי את הסנקציות על רוסיה בשל ההתבססות הצבאית שלה, ואמר שזה יגביל את אפשרויות המערב בעתיד.

לדבריו, ארה"ב התמקדה עם בעלות בריתה האירופיות בבניית האיום של "השלכות מסיביות" על רוסיה כדי להניא את פוטין מלשלוח כוחות לאוקראינה ובהשארת הדלת פתוחה לדיפלומטיה.

"מטרת הסנקציות האלה היא להרתיע את התוקפנות הרוסית ולכן אם הן יופעלו עכשיו, אתה מאבד את אפקט ההרתעה", אמר ב"מצב האיחוד" של CNN.

הוא אמר שארה"ב עוקבת אחר אזהרה של בריטניה לפיה רוסיה זוממת להתקין ממשל פרו-קרמלין באוקראינה.

"דאגנו והזהרנו בדיוק על טקטיקות מסוג זה במשך שבועות", אמר ב-"פגוש את העיתונות" של NBC.

מה שאנחנו יותר מודאגים לגביו הוא רק מי דוחף את ארה"ב ברצינות למלחמת העולם השלישית.

יכול להיות שזה לא הנשיא השכחן שבקושי יש לו מושג איפה הוא נמצא חצי מהזמן, והשאלה היא איזה קבוצת עניין שולטת באמת בנעשה בבית הלבן.

למרבה הצער, אנו בספק אם מישהו בתקשורת יחקור מי דוחף את ארה"ב לסף כל המלחמה, עם פוטנציאל של עשרות מיליוני הרוגים, עד שיהיה מאוחר מדי.

עם זאת, אנו בטוחים שההשפעה הדפלציונית של מלחמת עולם נוספת אמורה לעכב כל העלאת ריבית מהבנק הפדרלי.

76% לא
24% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE