הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשל ביידן מקים תוכנית שתעניק סיוע משפטי למהגרים בלתי חוקיים
לצד מדיניות 'הישארו במקסיקו', אותה הבית הלבן לא הצליח לבטל - בחודשיים הקרובים יחל מיזם חדש במימון משלם המיסים, במסגרתו מסתננים יקבלו שירותים משפטיים שונים

ממשל ביידן ינסה להקל על מהגרים בלתי חוקיים עם חיפוש שירותים משפטיים מעבר לגבול הדרומי, זאת במסגרת השקת תוכנית "גישה משפטית בגבול" – LAB.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

התוכנית תושק בשבע ערי גבול – כולל סן דייגו, קלקסיקו, נוגלס, אל פאסו, איגל פאס, לארדו ובראונסוויל – כולן ערים בהן נאכפו בעבר פרוטוקולי הגנת מהגרים (MPP), הידועה גם כמדיניות 'הישארו במקסיקו' שהועברה תחת ממשלת טראמפ.

מדיניות 'הישארו במקסיקו' סיפקה את המוטיבציה ליצור את התוכנית החדשה – כאשר ארגוני סיוע משפטי רבים עדיין חוששים ממתן סיוע למהגרים, מאחר שהמדיניות, לדעתם, מהווה בעיה הומניטרית.

במהלך שנת הכספים 2021, שהסתיימה בספטמבר, הרשויות בארצות הברית עצרו יותר מ-1.7 מיליון מהגרים שניסו לחצות את הגבול בין מקסיקו לארה"ב, כאשר מדובר במספר הגבוה ביותר מאז אישור הצעת החוק של הנשיא רונלד רייגן לרפורמת הגירה ב-1986.

המשרד האחראי לבדיקת ההגירה (EOIR), שהוא חלק ממשרד המשפטים, ינהל את התוכנית החדשה כאשר תצא לדרך – כך אמרה דוברת הסוכנות קתרין מאטינגלי לאתר החדשות 'אקסיוס'. היא הוסיפה כי ממש ביידן מקווה להפעיל את התוכנית ב-60 הימים הקרובים.

התוכנית LAB תספק בעיקר סיוע משפטי, עם קבלנים שיסבירו למהגרים את האפשרויות שלהם לשהות בארצות הברית, בעוד צווי הגירוש נותרו תלויים ועומדים, כמו גם הפרקטיקה והנהלים של בתי המשפט, עליהם המהגרים צריכים להיות מודעים לפני הופעתם לדיון.

 

(צילום: Getty Images)

 

התוכנית החדשה היא חלק מיוזמה רחבה יותר של הממשלה, עליה הכריז משרד המשפטים בספטמבר אשתקד – והיא שמה למטרה לספק ל"לא אזרחים ונציגיהם" משאבים נוספים למנגנונים המשפטיים שיעמדו בפניהם בניסיון להיכנס למדינה.

ביידן חתם על כמה צווים ביצועיים הקשורים להגירה ב-100 הימים הראשונים שלו בתפקיד, שרבים מהם התמקדו בביטול מדיניות ההגירה מתקופת טראמפ, כמו 'הישארו במקסיקו'. ההוראות החדשות של הנשיא הביאו לירידה של 60% במעצרי המהגרים על ידי סוכני הגבול, כך על פי נתונים מהמכון למדיניות הגירה.

עם זאת, צו בית משפט פדרלי שעבר בנובמבר, אילץ את הממשל להחזיר את המדיניות השנויה במחלוקת של טראמפ. "כפי שנשרד בצו בית משפט פדרלי, המחלקה לביטחון המולדת פעלה בתום לב כדי להטמיע מחדש את תוכנית פרוטוקולי הגנת המהגרים", נמסר אז בהצהרה של המחלה לביטחון המולדת. "היום, בתיאום עם משרדי המדינה והמשפטים, המחלקה הכריזה על שינויים מרכזיים במדיניות, כדי לתת מענה לדאגות הומניטריות שהועלו על ידי ממשלת מקסיקו ומשותפות לממשלת ארה"ב".

מוקדם יותר השבוע, מזכיר המחלקה לביטחון המולדת, אלחנדרו מיורקס, אמר כי "נוכחות בלתי חוקית" בארה"ב, לא תשמש עוד סיבה לגירוש.

"במקום זאת, אנחנו נקצה את המאמצים שלנו ואת המשאבים שלנו לאותם אנשים המהווים איום נוכחי לביטחון הציבור, איום על הביטחון הלאומי או איום על ביטחון הגבול שלנו, וזה עיקרון חשוב מאוד", אמר מיורקס במהלך נאומו בוועידת ראשי הערים בארה"ב.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE