הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תקרית אנטישמית בלב ניו יורק: צעיר חרדי הותקף באגרופים
מחלקת פשעי השנאה במשטרת ניו יורק פתחה בחיפושים נרחבים אחר החשוד, שנמלט זמן קצר לאחר שהיכה את הקורבן הצעיר ברחוב בברוקלין. תקרית זו מצטרפת לשורה של אירועים אנטישמיים שנרשמו בעיר בשבועות האחרונים

רשויות החוק בניו יורק פתחו בחקירה בעקבות תקרית אנטישמית קשה שאירעה בעיר בסוף השבוע, במהלכה צעיר חרדי הותקף באגרופים בזמן שהלך ברחוב בשכונת קראון הייטס בברוקלין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החשוד בתקיפת הגבר החרדי בניו יורק במהלך סוף השבוע האחרון (צילום: משטרת ניו יורק)

 

האירוע התרחש בסביבות השעה 1:20 בלילה שבין שישי לשבת בשד' טרוי פינת רח' קארול בלב הרובע.

 

 

לפי מחלקת פשעי השנאה במשטרת ניו יורק, קורבן התקיפה - גבר חרדי בן 21 - טייל לאורך שד' טרוי כאשר החשוד הגיח לפתע ותקף אותו באגרופים. במשטרה ציינו שהחשוד לא החליף מילים עם הקורבן: "הוא ניגש אליו ומיד נתן לו אגרוף בפנים".

פרמדיקים שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי לקורבן הצעיר, ולמרבה המזל הוא לא נזקק לפינוי לבית החולים. במקביל, חקירת התיק הועברה למחלקת פשעי השנאה ב-NYPD.

 

 

אמש (ראשון) פורסם תיעוד של החשוד, גבר אפרו-אמריקאי שלבש ג'ינס וחולצה לבנה בעת התקיפה. במשטרה מקווים שפרסום התיעוד יסייע לזהות ולעצור את החשוד, שנמלט מהזירה לפני הגעת הניידת הראשונה.

 

התקרית האנטישמית בברוקלין, מוקדם יותר החודש (צילום: משטרת ניו יורק)

 

במשטרת ניו יורק מספרים כי בחודשים האחרונים חלה עלייה מדאיגה במספר התקריות על רקע אנטישמי.

כך לדוגמה, כריסטינג דרלינג בת ה-21 נעצרה בשבוע שעבר בעקבות תקרית שאירעה ב-14 בינואר בשכונת מארין פארק בברוקלין. באותה תקרית, דרלינג קיללה שלושה ילדים יהודים בקללות אנטישמיות ("חבל שהיטלר לא הרג את כולכם") ואף איימה להרוג אותם.

בשיחה עם התקשורת המקומית בעיר, אריה פריד - אביו של הילדים שהותקפו - אישר את הדיווחים: "ממה שהבנתי, היא אמרה להם משהו בסגנון הזה ובני בן ה-8 ענה לה ואמר שהוא היה מציל את אחותו. אני צריך ללמד אותו לא להתעמת עם אנשים כאלה, אבל הוא עשה את זה. היא חזרה אליו, ירקה על הפנים שלו והתחילה לאיים עליו. היא אמרה משהו כמו 'נהרוג את כולכם, אני יודעת איפה אתם גרים והפעם נחסל את כולכם".

 

בלייק זבדצקי, שהותקף בלב ניו יורק בחודש שעבר (צילום: משטרת ניו יורק / Shutterstock)

 

בנוסף, בסוף דצמבר דיווחנו על פרשה חמורה, בה צעיר הותקף בקללות אנטישמיות בברוקלין בתגובה לכך שסירב להוריד חולצה ועליה הכיתוב "צבא הגנה לישראל".

תקרית זו אירעה ביום ראשון ה-26 בדצמבר בסביבות השעה 10:45 בבוקר בשד' החמישית פינת רח' 86 בשכונת ביי רידג' ברובע. קורבן התקיפה, בלייק זבדצקי בן ה-21, סיפר שהגיע למקום ביחד עם חבר והמתין ברחוב לפתיחת העסק.

בשלב מסוים, שני גברים ניגשו לזבדצקי ודרשו ממנו להוריד את החולצה שעליה נכתב "Israel Defense Forces". כאשר סירב, שני החשודים תקפו אותו באגרופים ואף זרקו לעברו כוס קפה. "לא הורדתי את החולצה כי אני גאה במי שאני. לא הייתה לי כל כוונה להוריד את החולצה רק בגלל שמישהו ביקש ממני", זבדצקי סיפר לתקשורת המקומית והוסיף שהתוקף כינה אותו "יהודי מלוכלך".

מוקדם יותר החודש משטרת ניו יורק הודיעה שעצרה את החשוד בתקיפה - סולימאן עותמאן בן ה-27, תושב רובע סטטן איילנד.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE