הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גל האנטישמיות נמשך: עלונים המאשימים את היהודים במגפת הקורונה הופצו בפלורידה וקליפורניה
שבועות ספורים לאחר שעלונים זהים הופצו ברחבי דרום קליפורניה, לרבות במנהטן ביץ', פסדינה ובוורלי הילס, בסוף השבוע האחרון תושבים בסן פרנסיסקו ואזור מיאמי ביץ' פנו למשטרה וסיפרו שמצאו פוסטרים שבהם יהודים מואשמים במגפת הקורונה

למעלה מאלף תושבים בדרום פלורידה וצפון קליפורניה דיווחו שמצאו עלונים בעלי תוכן אנטישמי מחוץ לביתם במהלך סוף השבוע האחרון, כך על פי רשויות החוק המקומיות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


העלונים האנטישמיים שהופצו בפלורידה בסוף השבוע (צילום מתוך טוויטר)

 

לפי הודעה משותפת שפורסמה אתמול (ראשון) ע"י המשטרה בשתי ערים בדרום פלורידה - מיאמי ביץ' וסרפסייד - העלונים האנטישמיים ככל הנראה הופצו במהלך הלילה שבין שבת לראשון.

בדומה לעלונים שהופצו בדרום קליפורניה בחודש שעבר, גם בעלונים שנמצאו בדרום פלורידה נכתב שיהודים אחראים למגפת הקורונה. בין היתר, נכתב כי "כל היבט של סדר היום בנושא הקורונה – הוא יהודי",לצד ציור של מגן דוד ושמותיהם של מספר בכירים בממשל, ביניהם מנהלת המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ד"ר רושל וולנסקי, מתאם תגובת הממשל הפדרלי למשבר הקורונה ג'ף זיאנטס, שר הבריאות ושירותי האנוש חאבייר בסרה, מנכ"ל פייזר אלברט בורלא ועוד.

 

 

במשטרת סרפסייד חשפו כי הבלשים חוקרים את האירוע ביחד עם רשויות החוק הפדרליות - ככל הנראה משרד ה-FBI במיאמי.

בעקבות הפצת העלונים המשטרה בשתי הערים, מיאמי ביץ' וסרפסייד, הודיעה כי הוחלט לתגבר את האבטחה סביב בתי הכנסת ומוסדות יהודים נוספים. הודעות גינוי נמסרו מדניאלה לוין-קאחה, האישה היהודייה הראשונה לעמוד בראש מחוז מיאמי-דייד, כמו גם מראש עיריית מיאמי ביץ' דן גלבר.

 

שכונת פסיפיק הייטס בסן פרנסיסקו (צילום: Shutterstock)

 

במקביל לכך ובמרחק של כ-4,000 ק"מ מדרום פלורידה, גם רשויות החוק בסן פרנסיסקו פתחו בחקירה בעקבות הפצת עלונים זהים.

לפי הדיווחים בעיר, העלונים האנטישמיים נמצאו מחוץ לעשרות בתים בשכונת פסיפיק הייטס - בעיקר בבתים לאורך רחוב יוניון (בין הרחובות סקוט וברודריק).

 

 

סת' ברייסק, מנהל סניף הליגה נגד השמצה (ADL) באזור, התייחס לתקרית: "המטרה של מי שחילק את העלונים הייתה להפיץ קונספירציות ושקרים, אך במקביל גם להטיל אימה", הוא אמר והסביר, "לצערנו אנחנו יודעים שיש קשר בין הפצת השקרים לבין אירועים אלימים ואפילו טרור".

קת'רין סטפני, חברה במועצת המפקחים (המקבילה למועצת העיר) במחוז סן פרנסיסקו, גינתה את הפצת העלונים: "שלא יהיה ספק, אין שום מקום לאנטישמיות בעיר שלנו. אני נמצאת בקשר עם משטרת סן פרנסיסקו, שמתכוונת לאתר את החשוד או חשודים ולהעמיד אותו לדין".

 

מיאמי ביץ' (צילום: Shutterstock)

 

כאמור, עלונים אנטישמים זהים הופצו בדרום קליפורניה - בעיקר באזור לוס אנג'לס - הן בחודש שעבר והן בנובמבר האחרון.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE