הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המתיחות במזרח אירופה | ארה"ב מעמידה אלפי חיילים בכוננות: "אזרחים אמריקנים צריכים לעזוב מיד"
עם החשש הגובר כי רוסיה תפלוש לאוקראינה, הפנטגון יפרוס כ-8,500 חיילים תוך חמישה ימים כחלק מברית נאט"ו. "לא רוצים לראות מלחמה באירופה"

כ-8,500 חיילים אמריקנים נמצאים ב"כוננות מוגברת" לקראת פריסה פוטנציאלית במזרח אירופה, על רקע המתיחות הגוברת בין וושינגטון למוסקבה בעקבות אוקראינה. כך הודיע הפנטגון מוקדם יותר היום (שני). כמו כן, מזכירת העיתונות של הבית הלבן דחקה באזרחים אמריקנים באוקראינה לעזוב מיידית את המדינה, תוך הדגשה כי לא יהיה פינוי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

דובר משרד ההגנה, ג'ון קירבי, הדגיש במהלך התדריך הקבוע שלו כי לא התקבלה החלטה סופית אם לשלוח חיילים לאזור כחלק מכוח תגובה של נאט"ו (NRF), המונה כ-40,000 איש, במקרה שרוסיה אכן תפלוש לשכנתה המערבית.

"נמשיך לספק עדכונים בימים הקרובים לגבי ההחלטות הללו. אבל באופן ספציפי, זה יבטיח שלארצות הברית והמחויבות שלנו ל-NRF תעלה בקנה אחד עם המוכנות לפרידה מהירה", אמר קירבי והבהיר כי ככל הנראה הכוחות ייחשבו כ"כוחות קרקעיים", וציין כי ה-NRF מופעל אך ורק על ידי נאט"ו ולא על ידי הנשיא ג'ו ביידן.

"זו התרומה שלנו לכוח התגובה. ואנחנו רוצים לוודא שהם מוכנים לצאת לדרך", הוסיף קירבי. משמעות ההכרזה של דובר המשרד היא קיצור הזמן שניתן לכוחות להתכונן לפריסה. אם בדרך כלל לכוחות יש עשרה ימים להתארגן, כעת הם יקבלו רק חמישה ימים.

רובם המכריע של 8,500 החיילים יהיו ככל הנראה כוחות בשירות פעיל, אך גם חברי שירות המילואים. עם זאת, קירבי סירב לציין אילו יחידות יועברו לכוננות מוגברת, והסביר כי הודעות נשלחות לחיילים כעת. מה שידוע, הוא שככל הנראה צוותי לחימה נוספים יכללו, כמו אנשי לוגיסטיקה, תמיכה רפואית, תמיכת תעופה, מודיעין, מעקבים, סיור ותחבורה.

 

ג'ון קירבי (צילום: איי.פי)

 

המהלך מגיע באותו היום שבו הודיעה נאט"ו כי תגביר את הנוכחות הצבאית במזרח אירופה, כאשר החשש מפלישה רוסית לאוקראינה מתגבר.

"אני לא חושב שמישהו רוצה לראות עוד מלחמה ביבשת אירופה, ואין סיבה שזה יקרה", אמר קירבי. "זה יכול להיפתר בקלות רבה על ידי הורדת ההסלמה של הרוסים על ידי הזזת חלק מהכוחות שלה – מה שהם עדיין לא עשו. ולכן, נאט"ו, כברית הגנתית, יש אחריות כלפי חבריה לוודא שהם מסוגלים להגן על עצמם במידת הצורך".

כאמור, מזכירת העיתונות ג'ן סאקי קראה לאזרחי ארה"ב באוקראינה "לעזוב עכשיו", והדגישה כי לא מתוכנן מאמץ פינוי מאורגן אם רוסיה לשכנתה. "אין כוונתה לפינוי לאורך הקווים האלה, אז אנחנו מעבירים לאזרחים אמריקנים שהם צריכים לעזוב עכשיו. ולמעשה, אין תקדים, מעבר לאפגניסטן, לפינוי".

כאשר נשאלה על ידי אחד הכתבים: "אם אמריקנים עדיין באוקראינה ודברים מתחילים לקרות ברוסיה, האם הם לבד?", סאקי ענתה: "אנחנו מאוד ברורים עכשיו, שעכשיו זה הזמן לעזוב ושיש מאמצים לעשות את זה. יש חברות תעופה מסחריות, אפשר לצאת מהמקום. אבל אין כוונה אות תוכנית לפינוי צבאי כלשהו".

 

2% לא
98% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE