הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-FBI הפליל עשרות אנשים שביימו תאונות דרכים – והרוויחו מיליון דולר מתביעות ביטוח
הנאשמים עומדים בפני 138 סעיפי אישום, בהם שיבוש הליכים וביצוע הונאה, לאחר שנתפסו מזייפים תאונות דרכים על מנת להגיש תביעות שווא

סוכנות החקירות הפדרלית הפלילה עשרות בני אדם בלמעלה ממאה סעיפי אישום, בקשר לכ-14 תאונות דרכים מבוימות, שאחריהן הם הגישו תביעות שווא לביטוח בסך של מיליון דולרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

23 הנאשמים עומדים בפני 138 סעיפים בסך הכול, כך על פי ההודעה לעיתונות של פרקליט ארצות הברית במחוז המזרח של וושינגטון.

אם הם יורשעו, הם עלולים לרצות עד 55 שנות מאסר – 20 שנים בגין "קנוניה לביצוע הונאה בדואר והונאת רשת", 20 שנים נוספות בגין "קנוניה לשיבוש הליך רשמי", עשר שנים בגין "קנוניה לביצוע הונאה נגד שירות הבריאות", כמו גם חמש שנים בגין "הצהרות כוזבות ל-FBI".

על פי כתב האישום בן 81 העמודים שהוגש בחודש שעבר, הנאשמים מואשמים בתכנון התנגשויות, בעיקר בכבישים מבודדים שבהם רק המעורבים יכלו להיות עדים. כמו כן, בהצגת תביעות ביטוח במרמה, והמצאות או הגזמות של פציעות – זאת ביותר מעשרה מקרים בין ה-4 ביולי 2017 עד ה-25 בספטמבר 2020.

במקרים מסוימים, לא היו נהגים או נוסעים בלפחות מאחד המכוניות – אז הם השתמשו בחפץ כדי להבטיח את פתיחת כרית האוויר של המכוניות, ופטישים ששימשו לשבירת חלונות כלי הרכב. לאחר מכן, כאמור, הם הגישו תביעות ביטוח בגין אובדן שכר, נזקי גוף ורכוש.

23 הנאשמים הם בני 20 עד 51, והם מגיעים מוושינגטון, קליפורניה, מישיגן ונבדה, וכן נאשם אחד מקולומביה הבריטית שבקנדה. ארבעה מהם טרם נעצרו והם מוגדרים על ידי ה-FBI כעבריינים נמלטים.

כאשר הנאשמים גילו על החקירה נגדם, הם ביצעו מעשים שונים כדי לשבש את ההליכים, כמו לטעון שאחד מסוכני ה-FBI ביקש שוחד על סך 22,000 דולר בתמורה להעלמת התיק נגדם. ניסיון אחר כלל שימוש באיומים פיזיים כדי למנוע העברת מידע על הפשעים שהם ביצעו לכאורה.

עורך הדין אלכסנדר ה. פוקווה, המייצג ארבעה מתוך 23 הנאשמים, אמר בהודעה לעיתונות כי הוא מאמין שהתיק של הממשלה נגדם הוא "מרחיק לכת". "ממה שחלקו איתי, הראיות נגד האנשים שאני מייצג מסתמכות בעיקר על הצהרות שמועה, עם מעט ראיות מועטות", אמר.

82% לא
18% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE