הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
העסקה הגדולה בהיסטוריית הגיימינג: מיקרוסופט רכשה את 'אקטיוויז'ן' בכ-70 מיליארד דולר
ענקית הטכנולוגיה תהפוך לחברת משחקי הווידאו השלישית בגדולה עם קנייתה של החברה האחראית על Call of Duty ומשחקים פופולאריים אחרים

מיקרוסופט הודיעה בשבוע שעבר כי היא רוכשת את חברת משחקי הוידאו האמריקנית 'אקטיוויז'ן, הידועה בעיקר בסדרת משחקי היריות Call of Duty, בסכום עתק של כ-68.7 מיליארד דולר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

מדובר ברכישה הגדולה ביותר של מיקרוסופט אי פעם, והרכישה הגדולה ביותר בהיסטוריה של חברת משחקי וידאו. בכך, העסקה תהפוך את מיקרוסופט, יצרנית קונסולת המשחקים Xbox, לחברת משחקי הווידאו השלישית בגדולה, זאת מאחורי הענקית הסינית Tencent ויצרנית הפלייסטיישן סוני.

עם העסקה, מיקרוסופט תהפוך לבעלת הקניין הרוחני והזיכיונות למשחקים כמו Call of Duty, World of Warcraft ו-Candy Crush, נוסף לאולפני המשחקים הגדולים כמו Blizzard Entertainment ו-Treyarch. כמו כן, כ-10,00 העובדים של חברת 'אקטיוויז'ן' יהפכו להיות חלק ממיקרוסופט.

"משחקים הם הקטגוריה הדינמית והמרגשת ביותר בכל פלטפורמות הבידור כיום", אמר מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, שהוסיף כי הצעד "ימלא תפקיד מפתח בפיתוח פלטפורמות המטאוורס".

מיקרוסופט יורשת גם את ההאשמות נגד מנכ"ל 'אקטיוויז'ן, בובי קוטיק, שידע במשך שנים על האשמות בדבר הטרדות מיניות ואונס בחברה שלו, אך לא עשה די כדי לטפל בזה. על פי ענקית הטכנולוגיה, קוטיק ימשיך עם החברה, אך ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח אחרת – ופרסם כי קוטיק יעזוב לאחר סגירת העסקה עם מיקרוסופט.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE