הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיוקן אותנטי ומרגש של אמנית מיוסרת: הדוקו החדש על שינייד אוקונור
אי שם בתחילת הניינטיז אוקונור הייתה אחת הזמרות המצליחות, המסקרנות והמעניינות בעולם, כזו שהחזיקה קהל מעריצים רחב ונתפסה כלוחמת צדק מהפנטת. מאז, עברו לא מעט מים בנהר, שינייד התאסלמה, איבדה את בנה, אך לעולם לא הפסיקה לשיר. הדוקו החדש מספר את סיפור חייה הבלתי יאמן

חייה של הזמרת שינייד אוקונור לא פשוטים, כאשר רק לפני חודש איבדה את בנה, אשר הלך לעולמו בגיל 17 בלבד. מותו של בנה, הוביל את הזמרת לאשפז את עצמה בבית חולים פסיכיאטרי, ולא, לא מדובר על הפעם הראשונה שהיא עושה זאת. כמו כן, לא מדובר על הטרגדיה הראשונה בחייה של אוקונור.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עם סיפור חיים כמו שלה, היה זה רק עניין של זמן שתקבל הזמרת דוקו משלה. קורות החיים של אוקונור, בת ה-55 רצופים מכשולים וטרגדיות, טיפולים, דיכאונות, חיפוש עצמי, מערכות יחסים הרסניות, ומה לא. הסרט למעשה מתחיל אי שם באמצע שנות השמונים ומגיע עד לשנות התעשים המוקדמות. 

הדוקו החדש מציג את כל הגוונים של הזמרת המורכבת הזו, שמצד אחד היא כריזמטית, מעוררת השראה, יפה, אמציה, ומהצד השני היא חסרת ביטחון, עצובה, כועסת על העולם כולו, ובעיקר, מסתובבת עם הרבה כאב בלב. אוקונור נולדה באירלנד, התחנכה כקתולית אדוקה, אך סבלה מהתעללות קשה מצד אימה, שהייתה מעורערת נפשית. 

כאשר התבגרה מעט, עברה לגור עם אביה, אך לא הצליחה למצוא את מקומה בעולם, ובעיקר לא בתוך המסגרת הקתולית. משם, קופץ הדוקו לאלבום הראשון שהוציאה הזמרת, אי שם בשנת 1987, כאשר הייתה בת 21 בלבד, ובבטנה בנה הבכור.

הדוקו החדש של שינייד אוקונור מצליח להמחיש את דמותה המורכבת, המיוסרת של הזמרת, ובעיקר, להרכיב בזהירות ובחוכמה רבה את חלקי הפאזל השונים, כך שניתן להבין וללמוד על התהליך שעברה לאורך השנים, אשר היה מונע, ברוב המקרים, מכאב פנימי גדול.

קשה להישאר אדישים לדוקו קורע הלב הזה, לסיפור החיים הבלתי יאמן של אוקונור, ולאותנטיות המהפנטת המתקיימת לאורך כל הסרט. גם אם אתם לא ממש מעריצים של הזמרת, בכל זאת מדובר על סרט שהוא חובת צפייה, מכיוון שהוא משרטט דיוקן של אמנית יוצאת דופן, ומצליח לגעת בלב. 

72% לא
28% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE