הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"קרטל חליסקו פועל בשטח ארה"ב": 6 גברים רכשו כלי נשק עבור ארגון הפשיעה המקסיקני המסוכן
משרד התביעה הפדרלית בלוס אנג'לס חשף השבוע את כתב האישום החמור שהוגש כנגד שישה בני אדם. חמישה מתוכם נעצרו ואילו אחד ככל הנראה נמצא במקסיקו; במשך יותר משנה, השישה רכשו כלי נשק וכמויות גדולות של תחמושת, והבריחו את השלל לקרטל הסמים האלים

שישה גברים מואשמים במעורבות במזימה עם קרטל סמים מקסיקני, במסגרתה הם הבריחו כמויות גדולות של כלי נשק ותחמושת מארצות הברית למקסיקו. כך חשפה אתמול (שני) התביעה הפדרלית בלוס אנג'לס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חלק מכלי הנשק שהוחרמו במהלך החקירה (צילום: התביעה הפדרלית בלוס אנג'לס)

 

מכתב האישום עולה כי ששת החשודים החלו לאגור כלי נשק ותחמושת כבר במרץ 2020, כאשר מטרתם הייתה להעביר את האקדחים, הרובים ועשרות אלפי כדורים אל אנשי קרטל חליסקו הדור החדש (Cártel de Jalisco Nueva Generación, או CJNG).

חשוב לציין כי מדובר בקרטל אלים במיוחד, שבראשו עומד ברון הסמים נמיסיו אוסגוארו סרבנטס, המוכר בשם "אל מנצ'ו". לדעת מומחים במקסיקו, קרטל CJNG החליף את קרטל סינלואה (של ברון הסמים אל צ'אפו) כארגון הפשיעה המסוכן ביותר במדינה.

 

 

בהודעת התביעה הפדרלית בלוס אנג'לס הוסבר כי החשוד המרכזי בפרשה הוא מרקו אנטוניו סנטילן ולנסיה, שגייס גם את בנו מרקו ג'וניור. ארבעת החשודים הנוספים הם אנתוני אגילר, מייקל דיאז, לואיז דה-ארקוס ורפאל קסטיו.

כלל החשודים מואשמים בהפצת סמים ועבירות דומות, וחלק מהנאשמים אף צפויים לעמוד לדין בגין עבירות פיננסיות כגון הלבנת הון.

 

נמיסיו אוסגוארו סרבנטס, המוכר כ"אל מנצ'ו", עומד בראש הקרטל המסוכן במקסיקו

 

על אף שהפרשה פורסמה רק השבוע, בתביעה הפדרלית הסבירו שארבעה מתוך ששת החשודים נעצרו כבר ביום רביעי האחרון, ה-19 בינואר. עוד אמרו בתביעה הפדרלית שחשוד נוסף, אנתוני אגילר, כבר נעצר ע"י רשויות החוק הפדרליות במדינת צפון קרוליינה. חשוד שישי, רפאל קסטיו, נמלט מרשויות החוק במקסיקו וככל הנראה מתחבא במדינה.

כאמור, ששת החשודים החלו לאגור כלי נשק ותחמושת כבר לפני כשנתיים, במרץ 2020, והם המשיכו לעשות זאת במשך למעלה משנה. כלי הנשק השונים, לרבות אקדחים ורובי סער, נרכשו בארבע מדינות שונות - קליפורניה, נבאדה, אורגון ואריזונה.

אנשי CJNG העבירו כסף לנאשם המרכזי מרקו ולנסיה (כסף שקיבלו ממכירת סמים), והוא השתמש בסכומים הגדולים שקיבל על מנת לרכוש את כלי הנשק. ולנסיה ושותפיו גם היו אחראים על העברת כלי הנשק מארצות הברית למקסיקו.

בתביעה ציינו כי במהלך החקירה רשויות החוק הצליחו להחרים שישה רובי סער, כ-250 אלף כדורים וחלקי חילוף של כלי הנשק בשווי העולה על 300 אלף דולר.

 

רפאל קסטיו, החשוד היחיד שטרם נעצר (צילום: התביעה הפדרלית בלוס אנג'לס / רויטרס)

 

"מטרת המזימה הייתה לספק כלי נשק מסוכנים לארגון פשיעה גדול ומסוכן העומד מאחורי עשרות תקריות אלימות בלתי נתפסות", מסרה טרייסי וילקיסון, התובעת הראשית בפועל בתביעה הפדרלית בלוס אנג'לס, "ומהצד השני, הקרטל מימן את המזימה באמצעות הברחת סמים וחומרים מסוכנים נוספים אל תוך שטח ארצות הברית".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE