הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דה-סנטיס תקף את ה-FDA, ומזכירת העיתונות של הבית הלבן הגיבה: "מטורף"
מנהל המזון והתרופות הגביל את השימוש בטיפולי נוגדנים חד שבטיים, הניתנים בהרחבה בפלורידה. בתגובה, המושל טען כי מדובר בהחלטה מתוך גחמות אישיות של הנשיא

מזכירת העיתונות של הבין הלבן, ג'ן סאקי, דחתה את הביקורת של מושל פלורידה ורפובליקנים אחרים, כאשר אמרה כי זה "מטורף" שרון דה-סנטיס ממשיך לתמוך בשימוש בנוגדנים חד שבטיים נגד הקורונה לאחר שה-FDA הגביל את הטיפולים הללו מאחר שהם לא יעילים נגד האומיקרון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל פלורידה רון דה-סנטיס, דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי (צילום: Getty Images, AP)

 

ביום שני, מנהל המזון והתרופות, ה-FDA, הודיע כי הוא מגביל את השימוש בשני טיפולי נוגדנים חד שבטיים, של Eli Lilly ו-Regeneron, בטענה שהם לא יעילים בטיפול בווריאנט האומיקרון – אשר מהווה 99% מכלל המאומתים החדשים.

כתוצאה מההחלטה של הסוכנות, פקידי הבריאות בפלורידה סגרו את מרכזי הטיפול במדינה המשתמשים בנוגדנים הללו, והמושל דה-סנטיס מיהר לבקר: ביידן "אילץ אנשי מקצוע רפואיים מיומנים, לבחור בין טיפול בחולים שלהם או לעבור על החוק. יש השלכות בעולם האמיתי לסמכותיות הרפואית של ביידן – הגישה של האמריקנים לטיפולים נתונה כעת לגחמות האישיות של נשיא כושל".

במהלך תדרוך עם עיתונאים שנערך מוקדם יותר היום, סאקי התייחסה לביקורת הרפובליקנית: "טוב, בואו ניקח כמה צעדים אחורה כדי להבין עד כמה זה מטורף. הטיפולים האלה – שמושל פלורידה נלחם עליהם – לא עובדים נגד האומיקרון, ויש להם תופעות לוואי. זה מה שמדענים אומרים", טענה סאקי.

 

 

סאקי המשיכה לתקוף את המושל, ואמרה כי דה-סנטיס נמנה בין מספר נבחרי ציבור "הדוגלים בדברים שאינם עובדים", נגד הנגיף, כולל "הזרקת חומר חיטוי, קידום מדע אחר, זריעת ספק ביעילות החיסונים והבוסטרים".

מזכירת העיתונות אמרה שממשל ביידן משקיע במגוון טיפולים, כולל כאלה עם נוגדנים חד שבטיים, טיפולים לפני חשיפה וכדורים אנטי-ויראליים. היא ציינה כי הממשל שלח לפלורידה 71,000 מנות של טיפולים אנטי-ויראליים, אשר יעילים גם נגד האומיקרון וגם נגד דלתא.

דה-סנטיס ידוע כאחד התומכים הבולטים ביותר בארה"ב בטיפולים עם נוגדנים חד שבטיים. הטיפולים אכן נמצאו יעילים מאוד במניעת מחלה קשה, אך בעיקר בקרב אנשים שנדבקו בזן המקורי של הנגיף, כמו גם בגרסת הדלתא. עם זאת, מחקרים הראו כי הטיפול אינו עובד באופן דומה עם האומיקרון.

כמו כן, דובר משרד הבריאות ושירותי האנוש, איאן סמס, ציין שמושל פלורידה לא חסיד גדול של זריקות בוסטר, וציין כי הוא סירב לחשוף אם קיבל אחד כזו. זאת, בעוד שעדויות חדשות מה-CDC מראות שזריקת מאיץ יעילה ב-90% בהפחתת מחלות קשות ואשפוזים מהאומיקרון.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE