הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אסור לשאול על היריון – אז אסור לשאול על חיסון": הצעת חוק שתעגן את פרטיות המידע הרפואי
מחוקקים בקרוליינה הדרומית רוצים שדרישת המעסיקים לדעת מהו מצב החיסון של העובדים תהיה פלילית – ותגרור קנס של עשרות אלפי דולרים או שנת מאסר. "אנשים עייפים מהמנדטים האלה"

מחוקקים רפובליקנים מקרוליינה הדרומית הציגו הצעת חוק שתהפוך ללא חוקית את דרישת המעסיקים לשאול את מצב חיסון הקורונה של העובדים, בטענה שמדובר במידע רפואי פרטי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

מחבר הצעת החוק אמר שהחקיקה נחוצה, מכיוון שאנשים לא מחוסנים סובלים רבות מהשלכות המנדטים בעולם האמיתי.

"יש לנו אנשים בקרוליינה הדרומית שמאבדים את מקום עבודתם בגלל שהם צריכים לדווח למעסיק שלהם שהם לא מחוסנים", אמר מייק ברנס. "כמו כן, יש אנשים שתעריפי הביטוח שלהם הם בקטגוריה אחרת, וגובים מהם בשבוע עד 100 דולר יותר מאנשים שכן התחסנו. זה מטורף לגמרי לעשות דברים כאלה".

לטענתו של ברנס, שאלות לגבי מצב החיסון צריכות להיות אסורות – בדיוק כמו שאסור לשאול אישה לגבי מצב ההיריון שלה.

"אני המעסיק שלך, ושאלתי אותך אם את בהיריון – אני לא יכול לעשות את זה", אמר ברנס לרשת 'פוקס ניוז'. "אני לא יכול לשאול אותך אם את חושבת להיכנס להיריון. אני לא יכול לשאול אותך אם יש לך מחלות מין או HIV. אני לא יכול לשאול אף אחד מהשאלות הרפואיות הפרטיות האלה, אבל איכשהו, זה בסדר לסיים את העסקתם של אנשים שלא קיבלו את החיסון. זה מגוחך".

החקיקה הוצגה ב-20 בינואר, והיא למעשה תסכן בעבירה פלילית כל מעסק, עסק או גוף ציבורי שישאל את מצב החיסון נגד הקורונה של כל עובד. בפועל, שאלה כזו עלולה לגרור קנס של עד 14,000 דולר או שנת מאסר אחת.

 

הפגנת נגד חובת החיסונים (צילום: Shutterstock)

 

בעוד שבית המשפט העליון אסר רק לאחרונה את המנדט הפדרלי של ממשל ביידן לחיסון או בדיקה במקומות עבודה עם יותר מ-100 עובדים, החקיקה, אם תעבור, תחסון מעסיקים בקרוליינה הדרומית מליישם מרצון את דרישות החיסונים.

ברנס לא אופטימי, והוא הודה כי יש סיכוי קטן שההצעה שלו תהפוך לחוק – מכיוון שרק כ"5% מכלל ההצעות" שהוגשו הפכו לחוקים. ובכל זאת, הוא רוצה לנקוט בפעולה כי "אנשים מתחילים להיות די חולים ועייפים מהמנדטים האלה".

יותר מ-80 אחוזים מכלל תושבי ארצות הברית בני 5 ומעלה כבר קיבלו לפחות מנת חיסון אחת לקורונה – כך על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC. בקרוליינה הדרומית, שיעורי החיסונים הם נמוכים מהממוצע הארצי, כאשר 62% מכלל התושבים הזכאים קיבלו לפחות מנה אחת. כך לפי נתונים של מחלקת הבריאות ובקרת הסביבה של המדינה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE