הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דמי השכירות בפלורידה זינקו בשנה שעברה "ברמה אחרת"
על פי הנתונים, חמש מתוך 10 העלאות בשכר הדירות ברחבי ארצות הברית – היו בפלורידה, שם נרשמו זינוקים של עד 40 אחוזים. והאנליסטים לא רואים שינוי באופק

עלייה חדה של 37% בדמי השכירות במחוז פאלם ביץ' שנרשמה בשנה שעברה, הדהימה אפילו אנליסטים ותיקים שציינו בדו"ח שנתי שעל אף שעליות מחירי הדירות ב-2021 היו דרמטיות ברחבי ארצות הברית – "בפלורידה זה היה ברמה אחרת".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

זינוק בשכר הדירות כללו עליות של 40 אחוזים בדלריי ביץ' ו-39% בבוקה רטון. "ב-2021, לפלורידה הייתה את הצמיחה הגבוהה ביותר בשכר הדירה מכל מדינה או אזור אחר - בפער", אמר ג'ף אנדרוז,, מנתח נתונים של פלטפורמת הרישום להשכרה, 'זומפר'.

על פי 'זומפר', חמש מתוך 10 העלאות שכר הדירה הגבוהות ביותר בערים המאוכלסות ביותר בארצות הברית, היו בפלורידה. הפלטפורמה דירגה את מיאמי במקום הראשון, עם עלייה של 38.2 אחוזים, ואחרי 38.1 אחוזים בטמפה. אורלנדו, במקום השלישי, עם זינוק של 32.8%.

בכל ארצות הברית, העלייה בדמי השכירות בשנת 2021 עמדה על כ-30% לעומת השנה שלפניה. מדובר בזינוק עצום, כאשר העלייה השנתית לפני התפרצות מגפת הקורונה עמדה על 3.7 אחוזים בלבד ב-2018.

העלייה הבוהה במחירים הגיעה במקביל לכך שלפי רשומות רישיונות הנהיגה, 8,100 איש העבירו את כתובתם מניו יורק למחוז פאלם ביץ' – כאשר מדובר בעלייה של 37% מהממוצע בשנים 2017 עד 2021. הנתון הוא חלק מלפחות 61,700 תושבי ניו יורק שעברו למדינת הסאנשיין.

כמו כן, מחוז פאלם ביץ' קיבל 4,088 תושבים חדשים מניו ג'רזי – ממוצע גבוה ב-32% זה חמש שנים. בכל פלורידה, 32,000 רישיונות נהיגה מניו ג'רזי הוחלפו לרישיונות מקומיים.

בווסט פאלם ביץ', דמי השכירות זינקו ב-36.7 אחוזים אשתקד, כאשר המחיר של דירה עם חדר שינה אחד עמד על כ-1,700 דולר בחודש שעבר. דירה עם שני חדרי שינה, הגיע ל-2,060 דולר בחודש.

על אף ששכר דירה עם חדר שינה אחד במיאמי צפוי לעלות 2,280 דולר – זהו מחיר שעדיין נמוך למה שניתן למצוא בניו יורק, שם תשלמו כמעט אלף דולר יותר עבור אותה דירה. המשמעות היא, שתושבים חדשים מניו יורק למשל, רואים בשכר הדירה בפלורידה נמוך – כאשר התושבים הוותיקים רואים מחירים מרקיעי שמיים.

התחזית לא מאוד אופטימית, כאשר אנליסטים מ'זומפר' ומ-'אפרטמנט ליסט' אמרו שהם לא מצפים שדמי השכירות ירדו בשנה הנוכחית, אך כן טכנו שעליות המחירים עשויות להתמתן.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE