הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האמריקנים רואים בביידן אדם חביב – אבל לא חושבים שהוא מנהיג חזק והחלטי
סקר חדש מציג התדרדרות נוספת בתמיכה בנשיא, כאשר רבים מהנשאלים מאמינים שהוא אינטליגנטי, אבל פחות חושבים שהוא יכול לנהל את הממשלה בצורה יעילה

בעוד שרוב האמריקנים רואים בנשיא ג'ו ביידן אדם חביב ואינטליגנטי, יותר ויותר לא מוצאים אותו כמנהיג חזק והחלטי. כך עולה מסקר שפורסם ביום שלישי על ידי חברת 'גאלופ'.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

על פי ממצאי הסקר, כאמור, עולה כי 60% מהאמריקנים חושבים שביידן הוא אדם חביב ו-59 אחוזים מאמינים שהוא אינטליגנטי. עם זאת, רק 37% רואים בנשיא מנהיג חזק והחלטי.

פחות ממחצית מהנשאלים האמינו שביידן יכול לנהל את הממשלה בצורה יעיילה (38%), להפגין שיקול דעת טוב במשבר (43%) או רואים בו ישר ואמין (45%). כמו כן, קרוב למחצית מהמשתתפים – 48 אחוזים – האמינו שלנשיא באמת אכפת מהצרכים של האנשים.

עם תום שנת הכהונה הראשונה של ביידן, נצפתה ירידה בתומכיו. אחוז האמריקנים שטענו שהנשיא מחזיק במאפיינים חיוביים, על פי קריטריונים של 'גאלופ', ירד כמעט בכל תחום מאז הפעם האחרונה בה נערך הסקר.

כאשר אמריקנים נשאלו בספטמבר 2020 האם הם מאמינים שלביידן, אז עדיין מועמד לנשיאות, יש את אותן תכונות – יותר המשתתפים בסקר הביעו בו יותר אמון מהיום.

באותו סקר, 55% מהמשיבים אמרו שלביידן אכפת מהצרכים של האמריקנים, 46 אחוזים ראו בו מנהיג חזק והחלטי, 52 אחוזים מצאו אותו ישר ואמין ו-52% אמרו שהוא יכול לנהל את הממשלה ביעילות.

אפילו יותר נשאלים אמרו אז שהם רואים במי שהיה מועמד אז לנשיאות כאדם חביב – 66 אחוזים – וקרוב למחצית (49%) אמרו שהוא מפגין שיקול דעת טוב במשבר.

הסקר מצטרף למספר סקרים אחרונים שהצביעו על דירוגי אישור נמוכים לנשיא, כולל שניים של חדשות אן.בי.סי וסוכנות הידיעות איי.פי, לפיהם אחוזי התמיכה בעבודתו עומדים על 43 אחוזים.

סקר אחר, שבוצע על ידי הרווארד, הציג כי דירוג האישור של הנשיא ירד לשפל חדש והוא עומד על 39 אחוזים בלבד. באותו סקר, רק 18% מתוך 1,815 משתתפים, אמרו שהם מאשרים מאוד את עבודתו של ביידן. "זהו שפל חדש עבור הנשיא ביידן, בעודו נאבק לפתור מספר עצום של בעיות", אמר הסוקר מארק פן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE