הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בחזרה לאירועים שלפני פרוץ מלחמת העולם השנייה: ״מינכן, על סף מלחמה״
סדרת הדרמה החדשה בכיכובו של השחקן ג'רמי איירונס עוקבת אחר שני צעירים מגרמניה ובריטניה אשר מנסים למנוע את פרוץ המלחמה. על אף שנראה כי העולם לא בדיוק זקוק לעוד סדרת מלחמה, מדובר על הפקה מרשימה, מעוררת רגש, ומרעננת

״מינכן, על סף מלחמה״, אשר נחת אצל ענקית הסטרימינג ״נטפליקס״ ממש לאחרונה, מציג זווית חדשה, מרעננת ומפתיעה על האירועים שהובילו לכינוסה של הוועידה הידועה לשמצה, אשר התרחשה אי שם בספטמבר של שנת 1938 ובה דנו היטלר, ראש ממשלת בריטניה, ראש ממשלת צרפת, ומוסוליני בתביעת גרמניה הנאצית על סיפוח חבל הסודטים הצ'כי. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אותה זווית אחרת, למעשה שוללת את האפשרות כי ראש ממשלת בריטניה הולך שולל על ידי היטלר. בסדרה, הוא מוצג בתור אנטי גיבור טרגי וקורע לב, כזה שהקריב את עצמו על המזבח, לא פחות מכך. במרכז הסדרה, כאמור, מופיעים שני גיבורים, חברים ללימודים שנפגשו באוקספורד בתחילת שנות השלושים. 

אחד מהם הוא פקיד ממשלתי בריטי אפרורי ואילו האחר הוא פעיל אנטי נאצי מובהק אשר מצביע על הכוונה האמיתית של היטלר. אך למעשה, הגיבור האמיתי של הסדרה הוא לגמרי דמותו של נוויל צ'מברליין, אשר מגולמת על ידי השחקן ג׳רמי איירונס, ולמעשה, אותה תצוגת משחק הופכת את ״מינכן, על סף מלחמה״ לדרמה איכותית וסוחפת. 

איירונס מצליח להעניק לדמותו של נוויל נופח אותנטי, אלגנטי, וכנה. כמובן שהכל מקבל צורה מהודקת ונהדרת בזכות הבימוי של כריסטיאן שוואכו, אשר מעניק נפח ומשמעות לא רק בדמותו של איירונס, אלא בכל הדמויות כולן, מהשוליות ביותר, ועד המרכזיות. 

לסיכום, אל תצפו לחווית צפייה מותחת במיוחד, ובכל זאת, ״מינכן, על סף מלחמה״ מצליחה לספק את הסחורה, ולהיות דרמה תקופתית, המספרת סיפור שהצליח להידחק אל השוליים, אך באור אחר. בזווית שונה, והתוצאה היא חווית צפייה מתגמלת בהחלט.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE