הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טקסס: גבר נעצר בחשד שמכר אקדח למחבל מבית הכנסת
שעות ספורות לאחר שנודע שמשטרת בריטניה עצרה שני חשודים נוספים, התביעה הפדרלית בצפון טקסס חשפה כי תושב המדינה נעצר מוקדם יותר השבוע והודה בכך שמכר את כלי הנשק שבו השתמש המחבל מאליק פייסל אכרם

תושב טקסס נעצר מוקדם יותר השבוע בחשד שמכר אקדח למאליק פייסל אכרם, האזרח הבריטי שהחזיק בני ערובה בבית כנסת בטקסס. כך נמסר מוקדם יותר היום (רביעי) מהתביעה הפדרלית בצפון טקסס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המחבל מאליק פייסל אכרם (מימין) והנרי מייקל וויליאמס, שמכר לו את כלי הנשק (צילום: משרד התביעה הפדרלית / AP)

 

כזכור, הפיגוע התרחש ביום שבת ה-15 בינואר, כאשר אכרם בן ה-44 הגיע לבית הכנסת "בית ישראל" בעיר קוליוויל, פרבר בצפון-מערב דאלאס, כשהוא חמוש באקדח. הוא החזיק 4 מתפללים יהודים כבני ערובה, לרבות את רב בית הכנסת, ודרש לשחרר את עפיה סאדיקי, אסירה בבית כלא פדרלי בצפון טקסס שהורשעה בהשתתפות בפיגוע נגד חיילים אמריקאים באפגניסטן.

אחד מבני הערובה שוחרר כעבור שעות ספורות, ולקראת שעות הערב שאר בני הערובה הצליחו לברוח מבית הכנסת. יחידת ה-FBI נכנסה למקום זמן קצר לאחר מכן, ואכרם נורה למוות.

 

 

לפי התביעה הפדרלית, ביום שני האחרון רשויות החוק בטקסס עצרו את הנרי מייקל וויליאמס בן ה-32, בחשד שמכר את כלי הנשק שבו אכרם השתמש במהלך הפיגוע.

אכרם שילם 150 דולר כדי לרכוש את האקדח ביום חמישי ה-13 בינואר - כ-48 שעות לפני הפיגוע. מעבר למכירת האקדח, בתביעה הפדרלית הסבירו שוויליאמס הינו עבריין מורשע, ועל כן החוק אוסר עליו להחזיק כלי נשק.

יממה לאחר הפיגוע, וויליאמס, שהורשע בתקיפה בנסיבות מחמירות בעזרת נשק קטלני ב-2005 ובהחזקת סמים ב-2013, סיפר לחוקרים שמכר כלי נשק לגבר עם מבטא בריטי, אך הוא לא מסר את שמו. ימים ספורים לאחר מכן חוקרי ה-FBI הציגו בפניו תמונה של אכרם, ו-וויליאמס הודה שהוא מכר לו את האקדח.

 

נוכחות משטרתית בבית הכנסת בצפון טקסס, למחרת החטיפה (צילום: AP)

 

מכתב האישום עולה כי וויליאמס פגש את אכרם במגרש חנייה בדרום דאלאס, ובמהלך הפגישה האזרח הבריטי סיפר לו שהוא מתכוון להשתמש בכלי נשק כדי לאיים על מישהו שחייב לו כסף.

כאמור, וויליאמס נעצר שלשום בדאלאס, ובמהלך חקירתו הוא הודה בכך שמכר את האקדח.

במקביל לכך, רשויות החוק בבריטניה הודיעו היום (רביעי) כי שני גברים נוספים נעצרו במסגרת חקירת הפיגוע בבית הכנסת "בית ישראל" בקוליוויל.

כפי שדיווחנו הבוקר, במשטרת מנצ'סטר הודיעו כי שני גברים עוכבו לחקירה: "נמשיך לעבוד ביחד עם השותפים השונים שלנו. קהילות מנצחות את הטרור, והסיוע והתמיכה שאנחנו מקבלים מהציבור הרחב הם חלק בלתי נפרד מכך", הסבירו במשטרה. עם זאת, רשויות החוק בצפון אנגליה סירבו למסור פרטים נוספים לגבי שני העצורים, מלבד לומר שהם טרם שוחררו.

כזכור, חוקרי משטרת מנצ'סטר עצרו שני נערים ב-16 בינואר (למחרת הפיגוע), וכלי תקשורת בארה"ב דיווחו ששני הנערים הם בניו של המחבל שהיו עמו בקשר. עם זאת, הם שוחררו זמן קצר לאחר מכן. ימים בודדים לאחר מכן, ב-20 בינואר, רשויות החוק הבריטיות הודיעו שצערו שני גברים - אחד מבירמינגהם והשני ממנצ'סטר - אך לא ברור אם הם שוחררו.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE