הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: נקבע עונשו של נוסע שקפץ ממטוס לאחר שניסה לפרוץ לתא הטייס
פחות משנה עברה מאז מעצרו הדרמטי של הנוסע, אזרח מקסיקני ששבר את רגלו כאשר קפץ מהמטוס. היום בית המשפט הפדרלי גזר עליו שנה וחצי בכלא, ואף הטיל עליו קנס כספי בגובה 20 אלף דולר

אזרח מקסיקני נידון היום (רביעי) לשנה וחצי מאחורי סורג ובריח בעקבות התקרית שבה היה מעורב בשנה שעברה בנמל התעופה הבינלאומי בלוס אנג'לס, במהלכה הוא ניסה לפרוץ לתא הטייס, תקף דיילת שניסתה לעצור אותו ואף קפץ מכלי הטיס רגע לפני ההמראה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המטוס של יונייטד איירליינס, לאחר התקרית

 

לפי הודעת התביעה הפדרלית בלוס אנג'לס, מעבר לשנה וחצי בכלא הפדרלי, הנאשם - לואיז ארמנדו ויקטוריה דומינגז בן ה-34, תושב העיר לה פז - נדרש לשלם קנס כספי בגובה 20,132 דולר.

התקרית עצמה אירעה ב-25 ביוני בשנה שעברה בנמל התעופה LAX. דומינגז עלה על טיסת 5365 של יונייטד איירליינס (שהופעלה ע"י חברת תעופה אזורית בשם 'סייווסט') שהייתה אמורה להמריא לעבר העיר סולט לייק סיטי שביוטה.

מכתב האישום עולה כי המטוס כבר נותק מהשרוול והחל בנסיעה לעבר המסלול כאשר דומינגז קם ממושבו: "הנוסע דומינגז רץ לעבר החלק הקדמי של המטוס, דפק בדלת של תא הטייס וניסה לפתוח אותה".

 

נמל התעופה בלוס אנג'לס (צילום: Shutterstock)

 

כאשר לא הצליח לפתוח את הדלת הנעולה, דומינגז דחף את הדיילת וניגש ליציאת החירום של המטוס. הוא הצליח לפתוח את דלת החירום, ובכך להפעיל את מגלשת החירום. בכתב האישום צוין כי הטייס החליט לכבות את המנועים בעקבות החשש שהמגלשה או דומינגז ישאבו לתוך המנוע.

בשלב זה, אחד הנוסעים החליט להתערב וניסה להשתלט על דומינגז, אך הוא הצליח להשתחרר מאחיזתו וקפץ מהמטוס. אלא שהוא פספס את מגלשת החירום ושבר את רגלו: "ברגע שהנוסע נחת על הקרקע, הוא החל להתרחק מכלי הטיס בזחילה", צוין בכתב האישום.

מעבר לכך שסיכן את חיי הנוסעים ואנשי הצוות, בתביעה הפדרלית גם הדגישו כי דומינגז הסב נזק כבד למטוס, שהושבת במשך ארבעה ימים.

 

מגלשת החירום הופעלה במטוס

 

לאחר מעצרו בשנה שעברה, דומינגז טען שהיה תחת השפעת סמים ואלכוהול בעת התקרית המשונה.

כפי שדיווחנו בזמנו, הוא סיפר שהגיע ללוס אנג'לס ימים ספורים לפני הטיסה. הוא רצה להגיע ליעדו - סולט לייק סיטי - אך הוא לא הספיק לקנות כרטיס לטיסת ההמשך. בשל כך, הוא סיפר כי בחר להעביר את הלילה בבית מלון במרכז העיר לוס אנג'לס, שם הוא "שתה הרבה בירה ורכש קריסטל מת' ב-20 דולר", כך על פי עדותו שמסר ל-FBI.

 

 

למחרת הוא עבר לבית מלון אחר, שם עישן סמים במהלך היום התלבט האם לטוס לסולט לייק סיטי או לנסוע באוטובוס. דומינגז אף סיפר כי המשיך לעשן סמים במהלך יום חמישי (יום לפני הטיסה), ולקראת שעות הערב הוא עשה את דרכו בחזרה ל-LAX כדי לטוס ליוטה. אלא שהוא איחר לטיסה, ולאחר מכן שב למלון והמשיך לעשן סמים.

למחרת, ביום שישי, הוא שוב פספס את טיסתו, אך ביונייטד איירליינס הצליחו להזמין לו מקום בטיסת הלילה. בחקירתו סיפר שעם העלייה למטוס, הוא חש שהשפעת הסמים נעלמת והוא "החל לשמוע נוסעים אחרים שצוחקים ומדברים על יעדים אחרים שאינם סולט לייק סיטי". לדבריו, זה מה שגרם לו לקום מהמושב ולהסתער לעבר תא הטייס.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE