הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות שורת התרסקויות: מחוז לוס אנג'לס שוקל לסגור שדה תעופה בוואלי
מועצת המפקחים של המחוז החלה לבחון האם לבצע שינויים או אפילו לסגור את שדה התעופה וייטמן בפקוימה, בעקבות סדרה של התרסקויות ואירועי בטיחות נוספים. במחוז חוששים שמטוס או מסוק עלול להתרסק ולפגוע בבתים סמוכים

מחוז לוס אנג'לס שוקל להורות על סגירתו של שדה תעופה אזרחי בוואלי בעקבות סדרת אירועי בטיחות, לרבות התרסקות קטלנית, שהתרחשו במקום במהלך השנים האחרונות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מטוס קל שהתרסק בווייטמן ב-2016 (צילום: AP)

 

השבוע, מועצת המפקחים של המחוז (גוף שדומה למועצת העיר) אישר הצעה חדשה, שמטרתה היא לבחון את ההשלכות של סגירת שדה התעופה וייטמן (Whiteman Airport) בשכונת פקוימה שבצפון-מזרח הוואלי.

"שדה התעופה וייטמן מופעל ע"י חברת 'אמריקן איירפורטס', והחוזה שנחתם בין המחוז לבין החברה עומד להסתיים במרץ", נכתב בהצעה, "עם סיום החוזה, הפעלת שדה התעופה תשוב למחוז, וזה מהווה הזדמנות נדירה לבחון את המצב מחדש".

למען הסר ספק, מדובר בשדה תעופה אזרחי בלבד, ואף חברת תעופה אינה טסה למקום. הכבאות המקומית משתמשת בשדה התעופה כבסיס למסוקים, אך אם יוחלט לסגור את וייטמן המסוקים ככל הנראה יעברו לשדה התעופה האזרחי בוואן נייס.

 

שדה התעופה וייטמן בוואלי (צילום: גוגל מפות)

 

הבעיה הגדולה ביותר של שדה התעופה וייטמן היא שהמסלול נמצא במרחק של כ-100 מ' בלבד מרחוב סן פרננדו העמוס, ובמחוז חוששים שאירועי הבטיחות הרבים שנרשמים במקום עלולים להסתיים באסון.

כך למשל, בסוף שנת 2020, מטוס קל שתכנן לנחות בווייטמן התרסק ברחוב פירס הסמוך. בתקרית זו שבה הטייס נהרג, המטוס פגע במספר כלי רכב שחנו ברחוב, אך למרבה המזל כלי הטיס לא פגע בבתים הסמוכים. כבר בימים שלאחר תקרית זו, במחוז החלו לבחון את האפשרות לסגור את ווייטמן.

 

 

שדה התעופה בפקוימה עלה לכותרות שוב מוקדם יותר החודש, כאשר מטוס קל התרסק על מסילת רכבת הנמצאת בסמוך לנמל התעופה. למרבה המזל, הטייס שרד את ההתרסקות ואף חולץ רגעים ספורים לפני שרכבת נוסעים עברה במקום ופגעה בכלי הטיס.

על אף ששתי התקריות הסתיימו באופן שונה - אחת עם מותו של הטייס והשנייה עם חילוץ דרמטי - הרשויות במחוז אינן מתכוונות להמתין ליום שבו יקרה אסון על מנת להחליט על סגירת נמל התעופה.

 

מטוס קל שהתרסק בפקוימה ב-2020

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE