הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה"ב שלחה 300 טילי נ"ט לאוקראינה – וגירשה דיפלומטים רוסים מוושינגטון
סיוע צבאי על סך 200 אלף דולר ובמשקל של 80 טון הועבר לקייב על מנת לחמש את החיילים העומדים בקו החזית. במקביל, מחלקת המדינה דרשה מכ-50 נציגים רשמיים לעזוב את ארה"ה

המתיחות במזרח אירופה מחריפה מיום ליום, כאשר ארצות הברית שלחה ציוד צבאי של 80 טון לאוקראינה, אשר כלל 300 טילים נגד טנקים, ואילו וושינגטון דרשה מהדיפלומטים הרוסים במדינה לעזוב מיידית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הציוד הצבאי ששלחה ארה"ב לאוקראינה (צילום: משרד ההגנה האוקראיני)

 

ביום שלישי, כאמור, הפנטגון שלח לאוקראינה חבילת סיוע ענקית בסך 200 מיליון דולרים, אשר אושרה עוד בחודש דצמבר על ידי הנשיא ג'ו ביידן, אשר כללה 80 טון ציוד עם 300 טילי נ"ט (Javelin). שגרירות ארה"ב בקייב פרסמה כמה תמונות של המשלוח, והדגישה כי וושינגטון "עומדת לצד אוקראינה, והיא תמשיך לספק לה את התמיכה לה היא זקוקה".

"חבילה זו כוללת Javelin ומערכות נגד שריון נוספות, משגרי רימונים, אמצעי לחימה וציוד לא קטלני החיוני למגיני הקו הקדמי של אוקראינה", אמר סגן אלוף בחיל הנחתים אנטון סמלרוט. "המשלוחים האלה נמשכים".

ה-Javelin הם טילים נגד טנקים אשר ניתנים לנעילה על מגוון מטרות, כמו כלי רכב משוריינים, בונקרים ומערות. בשל גודלם ומשקלם הקל, ניתן לתפעל אותם על ידי אדם אחד בלבד. הם מסוגלים להיות בשימוש ביום ובלילה, כמו גם בכל תנאי מזג האוויר.

מדובר במשלוח השלישי שהגיע לאוקראינה בימים האחרונים, לאחר שבחודש דצמבר ביידן חתם על הסיוע בעוד רוסיה המשיכה ללחוץ על ארה"ב ועל נאט"ו לחסום את אוקראינה ומדינות אחרות שהיו חלק מהגוש הסובייטי לשעבר, מלהצטרף לנאט"ו.

 

 

המשלוח ראשון הגיע לקייב ביום שישי האחרון, וכלל כמעט 200,000 פאונד של ציוד קטלני, כולל תחמושת, לכוחות הנמצאים בקו החזית. "המשלוח, ו-2.7 מיליארד דולר מאז 2014, ממחיש את המחויבות של ארצות הברית לעזור לאוקראינה לחזק את ההגנות שלה מול התוקפנות הרוסית הגוברת", נמסר מהשגרירות באותו היום.

המשלוח השני הגיע יומיים לאחר מכן, וכלל יותר מ-80 טון של נשק – כך לפי שר ההגנה של אוקראינה, אולקסי רזניקוב.

במקביל, דיפלומטים רוסים עזבו את ארצות הברית מתוך הנחיה של מחלקת המדינה האמריקנית. שגרירות רוסיה בוושינגטון פרסמה סרטון של העזיבה, כאשר השגריר אומר: "היום הוא אירוע מר מאוד בשגרירות שלנו. חברינו נאלצו, לבקשת האמריקנים, לעזוב מוקדם מהתקופה שלשמה הגיעו לכאן".

מחלקת המדינה האמריקנים הודיעה כי יותר מ-50 דיפלומטים ובני משפחותיהם נאלצו לעזוב את ארצות הברית עקב ויזות שפגו תוקפן, אם כי רוסיה טוענת שמדובר בגירוש.

עם זאת, רק בחודש שעבר משרד החוץ הרוסי הורה לעובדים בשגרירות האמריקנית במוסקבה לעזוב את המדינה עד סוף החודש.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE