הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
2021 הייתה השנה האנטישמית ביותר זה עשור – עם עלייה בהכחשת השואה
דו"ח שפורסם לרגל ציון יום השואה הבינלאומי מציג תמונה עגומה של זינוק חד בתקריות נגד יהודים ברחבי העולם, כאשר האיחוד האירופי ציין את המידע הכוזב הרב שמופץ באינטרנט

ההסתדרות הציונית העולמית פרסמה דו"ח לקראת יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, שחל ביום חמישי, לפיו שנת 2021 הייתה השנה האנטישמית ביותר זה עשור. במקביל, באירוע של האיחוד האירופי המנהיגים התחייבו להתעמת על עליית האנטישמיות והכחשת השואה, שנצפתה במהלך מגפת הקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אלסקה, מאי 2021 

 

ההסתדרות, יחד עם הסוכנות היהודית, פרסמו את הדו"ח לשנת 2021, בו נטען כי נרשמו בממוצע עשרה תקריות ביום, עם סבירות שתקריות רבות אחרות לא דווחו. 2021 הייתה "השנה האנטישמית ביותר בעשרות האחרון", נמסר משני הארגונים. "אבל יחד עם זאת, השנה אף יהודי בעולם לא נרצח על רקע אנטישמי".

"עם זאת, מספר התקריות בפועל היה גבוה משמעותית, מאחר שרבים אינם מדווחים על ידי הקורבנות בעקבות חששות שונים, ובשל היעדר מעקב והעמדה לדין של הרשויות המקומיות ורשויות אכיפת החוק", נכתב בהצהרה.

באירופה נרשמו הכי הרבה תקריות אנטישמיות במהלך השנה שעברה, עם כ-50% מכלל האירועים ברחבי העולם. בבריטניה, למשל, נרשמה עלייה של 49% בששת החודשים הראשונים של 2021, עם 1,308 אירועים בהשוואה ל-875 בתקופה המקבילה ב-2020. אוסטריה גם רשמה הכפלה של מספר התקריות.

כאמור, הדו"ח מציין קשר בין העלייה באנטישמיות למגפת הקורונה: "הפגנות רבות נגד חיסוני הקורונה וההגבלות, כללו מוטיבים של שואה – כמו טלאי צהוב או תיאוריות קונספירציה אנטישמיות המאשימות את היהודים כמפיצי המגפה כדי לשלוט בעולם", נכתב תוך הבעת דאגה "מהטריוויאליזציה של השואה"

 

 

בגרמניה, שיעור האנטישמיות נשאר כמעט זהה, עם 1,850 תקריות שתועדו בעשרת החודשים הראשונים אשתקד, לעומת 1,909 מקרים שדווחו בכל 2020. בבירה ברלין, נרשמו 522 אירועים אנטישמיים במחצית הראשונה של 2021, עלייה של כ-27% מהשנה שלפני.

לעומת זאת, ברוסיה נראתה מגמת ירידה בתקריות, כך על פי משוב של הקהילה היהודית המקומית. עם זאת, בדו"ח צוין כי לא היה מספיק תיעוד כדי לאמת את הנתונים.

אחרי אירופה, התקריות האנטישמיות הרבות ביותר היו באמריקה הצפונית, כאשר 30% מכלל התקריות התרחשו בארצות הברית. בניו יורק, נרשמה עלייה של 100% במספר התקריות האנטישמיות בשנה שעברה, עם 503 לעומת 252 בשנה שלפני. בלוס אנג'לס, חלה עלייה של 59.2 אחוזים באנטישמיות.

 

 

כאמור, לרגל ציון יום השחרור מאושוויץ, שחל ביום חמישי, נערך אירוע מקוון שאורגן על ידי הקונגרס היהודי האירופי, בו השתתפו נציגים רבים, בהם נשיאת הנציבות האירופית ונשיאת הפרלמנט האירופי.

נשיא המועצה האירופית צ'ארלס מישל אמר כי לקחי השואה הם "רלוונטיים מתמיד". "ראשית, אנשים יהודים מרגישים מאוימים, והם אכן מאוימים. הם מותקפים באירופה, רק בגלל שהם יהודים. אנחנו לא מוכנים לקבל את זה, ולעולם לא נקבל את זה".

לפי הסוכנות לזכויות היסוד של אירופה, תשעה מתוך 10 יהודים חושבים שהאנטישמיות גברה בארצם ומהווה בעיה רצינית.

נוסף לכך, בשנתיים האחרונות נרשמה עלייה בהכחשת השואה והפצת מידע כוזב ברחבי האינטרנט. נשיא הקונגרס היהודי, משה קנטור, ציין את כמות הזמן הרב שאנשים העבירו באינטרנט במהלך מגפת הקורונה, כאחד הסיבות לעלייה באנטישמיות.

קנטור ביקש ממנהיגי האיחוד להגביר את המאמצים שלהם בחינוך בני נוער באירופה כדי לגרום להם להיות מודעים יותר לזוועות שנעשו כלפי העם היהודי. "עלינו להבין טוב יותר את החששות והשאיפות שלהם, ולדבר איתם בשפתם", אמר. "היה צונאמי של שקרים על יהודים, ישראל והשואה בשנתיים האחרונות, ולכן עלינו ליצור אסטרטגיות חדשות כדי להגיע למי שצורך את המידע הזה בתמימות".

הנציבות, שהיא הרשות המבצעת של האיחוד האירופי, הציגה בשנה שעברה אסטרטגיה חדשה להתמודדות טובה יותר עם דברי שטנה, העלית המודעות לחיים יהודיים, הגנה על מקומות פולחן והבטחה שהשואה לא תישכח.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE