הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דה-סנטיס על מזכירת העיתונות של הבית הלבן: "היא משקרת כל יום"
מושל פלורידה התייחס לדבריה הלא מדויקים של ג'ן סאקי, אשר נזפה בממשלתו שלא עושה מספיק כדי לשמור את בתי הספר במדינה פתוחים. "את צוחקת עליי?"

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, תקף ביום רביעי את מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן סאקי, ואמר שהיא "משקרת בכל יום" – זאת לאחר שנזפה בו ובממשלתו על הטיפול בקורונה במדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל פלורידה, רון דה-סנטיס (צילום: Getty Images)

 

"מזכירת העיתונות של הבית הלבן עומדת על הפודיום, ומשקרת בכל יום – בדרך כלל על מדינת פלורידה", אמר דה-סנטיס במסיבת עיתונאים שנערכה במכללת מיאמי-דייד.

המושל התייחס בעיקר לדבריה של דוברת הבית הלבן, שטענה כי פלורידה לא עשתה מספיק כדי לחלק כסף כדי לסייע בשמירת בתי הספר פתוחים במהלך גל הקורונה האחרון.

"את צוחקת עליי? אני זוכר איך מתחו עלי ביקורת, כאשר עשינו את זה לפני כמעט שנתיים", אמר דה-סנטיס על הביקורת שקיבל מהדמוקרטים, שתקפו את החלטתו לפתוח בתי ספר בסתיו 2020. "היינו המדינה הגדולה היחידה שכל בתי הספר נשארו פתוחים, ועשינו את זה עוד לפני שביידן היה נשיא. לא היינו צריכים את הכסף של ביידן בשביל זה".

ואכן, פלורידה הייתה אחת המדינות היחידות ברחבי ארצות הברית שדחפה לפתוח מחדש את בתי הספר ללימודים פרונטליים, בעוד שמדינות אחרות המשיכו עם השיעורים הווירטואליים – מה שהוביל לתסכול רב בין איגודי המורים, נבחרי הציבור ומשפחות הילדים.

מסיבת העיתונאים שערך דה-סנטיס, לצד שר הבריאות של פלורידה ומומחים רפואיים אחרים, הגיעה בעקבות החלטת מנהל המזון והתרופות ביום שני לבטל את אישור החירום שניתן למדינה עבור תרופות נוגדנים חד שבטיים.

 

מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן סאקי (צילום: איי.אף.פי)

 

ה-FDA טען כי הנוגדנים, המיוצרים על ידי חברות Eli Lilly ו-Regeneron, אינם יעילים נגד זן האומיקרון, אשר לשכיח ביותר ברחבי ארצות הברית. דה-סנטיס התנגד נחרצות להחלטה, על אף שגם שתי החברות עצמן הודו שהטיפולים פחות יעילים נגד המוטציות של האומיקרון.

אך המושל טוען כי למרות שהאומיקרון הוא הזן השכיח ביותר, הטיפולים החד שבטיים עדיין יעילים לטיפול במקרים של ווריאנט הדלתא, ותקף את ה-FDA על "ההחלטה הפזיזה".

כתוצאה מביטול אישור החירום, פקידי הבריאות בפלורידה סגרו את מרכזי הטיפול אשר משתמשים בנוגדנים הללו, ודה-סנטיס אמר כי ביידן "אילץ אנשי מקצוע רפואיים מיומנים לבחור בין טיפול בחולים שלהם או לעבור על החוק. יש השלכות בעולם האמיתי לסמכותיות הרפואית של ביידן. הגישה של האמריקנים לטיפולים נתונה כעת לגחמות האישיות של נשיא כושל".

בתגובה, דוברת הבית הלבן אמרה: "טוב, בואו ניקח כמה צעדים אחורה כדי להבין עד כמה זה מטורף. הטיפולים האלה – שמושל פלורידה נלחם עליהם – לא עובדים נגד האומיקרון, ויש להם תופעות לוואי. זה מה שמדענים אומרים".

היא הוספה כי המושל נמנה בין מספר נבחרי ציבור "הדוגלים בדברים שאינם עובדים" נגד הנגיף, כולל "הזרקת חומר חיטוי, קידום מדע אחר, זריעת ספק ביעילות החיסונים והבוסטרים".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE