הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כשבועיים לאחר התפרצות הר הגעש: רעש אדמה חזק בטונגה – ארה"ב שולחת סיוע של מיליוני דולרים
רעידת אדמה בעוצמה 6.2 הכתה במדינה מוכת אסונות הטבע, קצת יותר מעשרה ימים מהתפרצות ההר התת ימי. וושינגטון הודיעה כי תשלח 2.5 מיליון דולר כסיוע הומניטרי

רעידת אדמה בעוצמה 6.2 פקדה ביום חמישי את ממלכת טונגה, שרק בימים האחרונים חוותה התפרצות של הר געש תת ימי. טרם ידוע על נזק או נפגעים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 התפרצות הר הגעש התת ימי לפני כשבועיים (צילום: Getty Images)

 

מוקד רעש האדמה זוהה כ-200 קילומטרים מצפון מערב לעיר פנגאי – כך נמסר מהמכון הגיאולוגי של ארצות הברית, שהוסיף כי הרעידה הייתה בעומק של 14.5 ק"מ.

כאמור, אסון טבע נוסף נרשם לאחר ההתפרצות הגעשית האדירה שאירעה ב-15 בינואר, באותו אזור באוקיינוס השקט. גורמים רשמיים בממלכה פרסמו אזהרת צונאמי חריפה, במה שמדענים מתארים כ"התפרצות החזקה ביותר משנת 1883".

במקביל, אתמול ארצות הברית הודיעה כי תספק 2.5 מיליון דולר נוספים בסיוע הומניטרי לשרשרת האיים באוקיינוס השקט. זאת נוסף על 100,000 דולר שהועבר תחילה מוושינגטון לטונגה.

משלוחי הסיוע נמשכים מכמה מדינות בעקבות אסון הטבע, עם אמצעים נוקשים לנסות למנוע את התפשטות הקורונה בטונגה – אשר היא אחת המדינות הבודדות בעולם שלא חוותה התפרצות. לפני מספר ימים טונגה הודיעה לטיסה עם ציוד הומניטרי מאוסטרליה כי לא תוחל לנחות בשטחה, לאחר שמאומת אחד התגלה על הסיפון.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE