הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מצחצחים שלוש פעמים ביום? הכירו: מיתוסים על בריאות הפה
עולם הבריאות עמוס מיתוסים שונים, ועולם בריאות הפה בפרט. האם באמת צריך לצחצח שלוש פעמים ביום? האם באמת אסור לטפל בשיניים בזמן הריון? כל המידע הרלוונטי מחכה לכם ממש כאן, והתשובות די מפתיעות

מיתוסים הינו עולם רחב ומגוון, והוא נמצא בכל מקום, גם בעולם הרפואה, וגם בעולם בריאות הפה. מצאנו כמה מיתוסים מוכרים לכולנו, ובאופן מפתיע, רבים מהם לא ממש נכונים. הנה כל מה שכדאי שתדעו. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אסור לטפל בשיניים בזמן הריון 

מחקרים הוכיחו קשר ישיר בין מחלת חניכיים ללידה מוקדמת ומשקל ילוד נמוך. לכן מומלץ במסגרת תכנון הריון להגיע לרופא השיניים, על מנת להעריך את מצב בריאות הפה. מול רופא השיניים ניתן יהיה לדעת האם יש צורך בטיפולים לפני תחילת ההריון, כולל צילומי רנטגן במידת הצורך. 

כמו כן, במידה ובמהלך ההריון יש צורך בטיפול, מותר ואף חובה לטפל. כידוע, מחלת חום של האם פוגעת בהתפתחות העובר. אם קיים מצב רפואי בשיניים אשר עלול להוביל לזיהום חיידקי המתפשט בכלי הדם לכל הגוף, חייבים בהתאם להוראות הרופאים לקחת אנטיביוטיקה על מנת לא לפתח מחלת חום ולעצור את ההחמרה באופן מיידי.

חייב לצחצח על הבוקר

ובכן, מוכנים להיות מופתעים? לא בהכרח. זה נכון, כאשר אנו קמים בבוקר  יש לנו טעם וריח לא נעימים במיוחד בגלל היובש שנוצר במהלך הלילה, אבל למעשה הצחצוח הרצוי הוא מיד לאחר ארוחת הבוקר. כך מתחילים את היום בלי שאריות של מזון על גבי השיניים.

דלקת חניכיים דורשת אנטיביוטיקה 

ובכן, כלל לא נכון. צחצוח שיניים נכון לצד שימוש בחוט דנטלי, שטיפות פה וכמובן טיפול אצל שיננית יכולים למנוע ולטפל בדלקת חניכיים ברוב המקרים. 

אין צורך לטפל בשיני חלב

גם כאן, מדובר במיתוס שגוי לגמרי. במידה והופיעה עששת בשיני חלב היא עלולה לפגוע גם בשיניים הסמוכות ובנבטי השיניים הקבועות. לכן, על אף שאלו שיני חלב, עדיין יש צורך לטפל בהן.  

מאכלים מלוחים לא מזיקים לשיניים

מיתוס לא נכון, שוב. פחמימות מזיקות. כן, גם כשהן מגיעות ממאכלים מלוחים. החיידקים יוצרים מהפחמימות חומצה המחלישה ופוגעת במבנה השן. לכן, כל החטיפים אשר נדבקים לשיניים מזיקים יותר מגלידה, למשל, ששוהה זמן קצר על השיניים ולא נדבקת אליהן.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE