הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טביעת סירת המהגרים מול חופי פלורידה: 5 נהרגו, הופסקו החיפושים אחר עשרות נעדרים נוספים
במשמר החופים הודיעו שמצאו ארבע גופות נוספות במהלך הלילה, אך החיפושים יסתיימו עם שקיעת השמש היום. בכירה במשמר החופים: "לצערנו, עם כל רגע שחולף הסיכוי למצוא ניצולים בחיים יורד באופן משמעותי"; במשרד לביטחון המולדת חושדים שכלי השיט שימש לסחר בבני אדם

מניין ההרוגים בטביעת סירת המהגרים מול חופי מרכז פלורידה עלה ל-5 לאחר שארבע גופות נוספות אותרו בזירת האסון ביממה האחרונה. על אף שישנם יותר מ-30 נעדרים נוספים, במשמר החופים הודיעו שהופסקו החיפושים אחר ניצולים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החיפושים שמתנהלים מול חופי פלורידה במהלך הימים האחרונים (צילום: משמר החופים)

 

כזכור, שלשום (שלישי) אנשי משמר החופים החלו לבצע חיפושים נרחבים בלב ים, לאחר שהתקבלו דיווחים על כלי שיט ובו 40 בני אדם שטבע מול חופי מרכז פלורידה.

למעשה, סירת המהגרים יצאה מאיי בהאמה כבר ביום שבת האחרון, אך כלי השיט התהפך עקב מזג האוויר הקשה בים. ביום שלישי האחרון, אדם בסירה דיווח למשמר החופים שמצא גבר בלב ים, במרחק של כ-70 ק"מ מזרחית מהעיר פורט פירס (הנמצאת במחוז סנט לוסי).

 

 

אותו גבר שחולץ היה זה שחשף כי הסירה יצאה מאיי בהאמה בסוף השבוע, והוא סיפר לחוקריו שאף אחד מהנוסעים לא החזיק בחגורת הצלה.

בעקבות זאת, צוותים של משמר החופים נשלחו לאזור והחלו לחפש אחר ניצולים, אולם, כאמור, היום הוחלט להפסיק את החיפושים.

 

סרן ג'ו-אן בורדיאן ממשמר החופים (צילום: AP)

 

גופתו של אחד מהמהגרים נמצאה באזור במהלך יום רביעי, ובמהלך הלילה אותרו ארבע גופות נוספות: "לצערנו, עם כל רגע שחולף הסיכוי למצוא ניצולים בחיים יורד באופן משמעותי", הסבירה סרן ג'ו-אן בורדיאן ממשמר החופים במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר בפלורידה.

לדבריה של בורדיאן, החיפושים עדיין יתקיימו במהלך יום חמישי, אך צפויים להסתיים עם שקיעת השמש: "אם לא יהיו ממצאים חדשים שגורמים לנו לחשוב שהנעדרים בחיים, נאלץ להפסיק את החיפושים. אלה ימים מאוד מאתגרים, אך אנחנו לא יכולים לבצע חיפושים לעד".

במקביל לחיפושים, במשרד לביטחון המולדת (DHS) פתחו בחקירה וחושדים שכלי השיט שימש לסחר בבני אדם. אותו גבר שחולץ בלב ים פונה לבית החולים, ולאחר מכן הועבר לחקירת ה-DHS.

"אנחנו מתמודדים עם ארגוני פשיעה אכזריים ביותר", הסביר אנתוני סלסברי, בכיר ב-DHS במיאמי, "לא אכפת להם מחיי אדם, אלא רק מהכסף שהם מקבלים בתמורה להברחת המהגרים".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE