הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נשיא אוקראינה לביידן: "תירגע! אתם מייצרים פאניקה"
שמועות עיקשות צפות באחרונה לגבי אמיתות הדיווחים האמריקנים אודות פלישה אפשרית 'כן או לא' של רוסיה לשטח אוקראינה, מקורות בכירים באוקראינה טוענים - 'ארה"ב מייצרת פאניקה'

בשיחת הטלפון שלהם ביום חמישי אחר הצהריים, שהבית הלבן כינה "צ'ק-אין", נראה שהנשיא ג'ו ביידן ניצל את ההזדמנות כדי להמשיך בשיגור מסרים מדאיגים כשאמר לעמיתו האוקראיני ולדימיר זלינסקי שפלישה רוסית תתרחש "בסבירות גבוהה מאוד" - כך לפי CNN, הבעיה היחידה היא - ממשלת אוקראינה לא חושבת ככה עדיין, לפחות לא בפומבי, ומבקשת מהבית הלבן להוריד את הטונים שבהצהרות - וזאת בעוד התקשורת הממסדית של ארה"ב, המוחזקת כידוע בידי תאגידי הנשק, ממשיכה לצלצל בפעמוני המלחמה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"הנשיא ביידן אישר מחדש את נכונותה של ארצות הברית יחד עם בעלות בריתה ושותפיה להגיב בנחישות אם רוסיה תפלוש עוד יותר לאוקראינה", כך לפי הודעת הבית הלבן בעקבות שיחת הטלפון.

אך נראה שהמציאות מורכבת מכך, וששני נרטיבים סותרים יצאו מהשיחה. לפני השיחה דווח כי זלינסקי צפוי לבקש שארה"ב שתהיה זהירה יותר במסרים שלה סביב מתקפה רוסית אפשרית - במיוחד סביב השימוש במילה "בקרוב" שעלול לגרום לפאניקה ולהשלכות כלכליות שליליות על אוקראינה.  ואכן ההצהרה ששוחררה מיד לאחר השיחה, ושבאה מכיוון זלנסקי עצמו הייתה הרבה יותר מגוונת בהשוואה לרטוריקה החד-צדדית של הבית הלבן...

"דנו במאמצים הדיפלומטיים האחרונים על הסרת הסלמה והסכמנו על פעולות משותפות לעתיד", אמר זלינסקי בציוץ.

"הודיתי לנשיא ג'ו ביידן על הסיוע הצבאי המתמשך", אמר, ואישר גם כי ארה"ב הציעה תמיכה כספית נוספת לאוקראינה, מה שהודגש בהצהרת ביידן. זאת למול השימוש במילה פלישה - שנמסר בהצהרת הבית הלבן.

"שיחת הטלפון הארוכה" עם ביידן הייתה השנייה של זלינסקי החודש.  שוב, השוו את הצהרת המפתח של נשיא אוקראינה עצמו עם מה שאמר לו ביידן באשר ל"רמת" האיום, כביכול עם קייב עצמה על הכוונת.

נראה כי הצד האוקראיני הדליף כי ביידן הודיע ​​לזלינסקי כי "כמעט בטוח" שבירת אוקראינה עלולה להיות "להיות מותקפת" וכי הכוחות הרוסיים מחפשים לכבוש אותה.

ואכן, על פי CNN זלינסקי היה מודאג במיוחד מהרטוריקה של ארה"ב לפיה מלחמה עלולה להתרחש "בקרוב" - מילה שבה השתמשה מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן פסקי, מוקדם יותר השבוע כדי לתאר את הערכת המצב של ארה"ב לגבי התוכניות של רוסיה. המקור האוקראיני אמר, שהדברים "גורמים לפאניקה ולאסון כלכלי לאוקראינה".

זלינסקי צפוי לשדר לביידן שהוא מאמין שארה"ב ובעלות בריתה צריכות להיות זהירות יותר במסרים שלהן סביב הסכסוך, הוסיף המקור.

ועל פי הדיווחים ב-Zerohedge, זלינסקי במהלך השיחה אף אמר לנשיא ארה"ב להירגע...

נראה ששני המנהיגים היו חלוקים בגלוי לגבי רמת האיום האמיתית, כאשר הבית הלבן מואשם כעת בניפוח גס של האיום.

אכן, זה היה המסר של האוקראינים כל השבוע, במיוחד לאחר שארה"ב נקטה בצעד הדרמטי ואמרה לחלק מצוות השגרירות שלה בקייב לעזוב את המדינה בגלל הצטברות הכוחות הרוסיים ליד אוקראינה.

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE