הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
BLM העבירה מיליוני דולרים לעמותת צדקה בטורונטו – שרכשה אחוזה ביותר מ-6 מיליון דולר
מנהלת הארגון הקנדי נשואה למייסדת השותפה של התנועה הנלחמת לשוויון עבור שחורים – אשר התפטרה מתפקידה בשנה שעברה לאחר עסקאות נדל"ן מפוקפקות

תנועת Black Lives Matter העבירה מיליוני דולרים לעמותת צדקה קנדית, אשר מנוהלת על ידי זוגתה של המייסדת השותפה של התנועה, זאת כדי לרכוש אחוזה ענקית ששימשה בעבר כמטה של המפלגה הקומוניסטית במדינה. כך עולה מרישומים ציבוריים שפורסמו ב'ניו יורק פוסט'.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האחוזה שנרכשה בטורונטו, קנדה 

 

הארגון ללא מטרות רווח, M4BJ, שבסיסו בטורונטו והוקם על ידי ג'נאיה חאן ופעילים קנדיים אחרים, רכשה ביולי אשתקד את הנכס ההיסטורי המתפרס על שטח של כאלף מטר מרובע – זאת תמורת סכום שווה ערך ל-6.3 מיליון דולר.

חאן, כאמור, נשואה למייסדת השותפה של הארגון BLM – פטריס חאן-קולורס – אשר התפטרה בשנה שעברה בעקבות חקירות נגדה גבין עסקאות נדל"ן מפוקפקות.

הרכישה של האחוזה בטורונטו, הנקראת גם Wildseed Center for Art and Activism, גררה ביקורת רבה מתוך שורות הארגון, והגבירה את החשש בגין חוסר שקיפות של התנועה האקטיביסטית.

 

פטריס חאן-קולורס, ממייסדות תנועת BLM (צילום: Getty Images)

 

"זה לא מוסרי ש-BLM קנדה לוקחת כסף מהקרן BLM Global Network עבור בניין, מבלי להתייעץ עם הקהילה" אמרו לאחרונה פעילי הארגון הקנדיים, שרה ג'מה וסהרה סודי. "העובדה שסניף התנועה בקנדה מסרב לענות על שאלות של הפעילים, מנוגדת לרוח התנועה".

טום אנדרסון, מנהל פרויקט היושרה של הממשלה מהמרכז הלאומי למדיניות משפטית, ארגון המבוסס בווירג'יניה, אמר: "למרבה הצער, נראה שמדובר בהתעללות אפית באמון הציבור, שבו משאבים של תנועה שלמה מבוזבזים על גחמות וניהול כושל של אדם אחד ושל מעגל החברים והמשפחה הקרובה שלו".

בשנה שעברה, כאמור, חאן-קולורס התפטרה מהארגון לאחר שחקירה נגדה העלתה שהיא הוציאה 3.2 מיליון דולר על בתים בג'ורג'יה ובלוס אנג'לס. על פי הדיווחים, היא הכחישה שהבתים נרכשו עם תרומות שניתנו עבור הארגון BLM.

הסערה סביב רכישת האחוזה בקנדה מגיעה כאשר הארגון חווה סערה פנימית, לאחר ששני פעילים שהוצבו לנהל את התנועה לאחר התפטרותה של חאן-קולורס, עזבו בפתאומיות בספטמבר.

3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE