הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המדריך המלא: כך תיפטרי מפטריית הקנדידה
היא פרטייה המצויה בגוף באופן טבעי, אך כאשר היא מתפרצת, היא עלולה להוביל ללא מעט תסמינים לא נעימים. אז, כיצד ניתן להימנע? איך מטפלים? ומה חשוב לדעת? הנה כל המידע הרלוונטי

פטריית הקנדידה מצויה בגוף של כל אחד ואחת מאיתנו, והיא בדרך כלל נשמרת באופן מאוזן לאורך השנים. אך כאשר היא משגשגת, היא עלולה להוביל לתסמינים לא נעימים. אז מה גורם לכך? מצבים שונים של חולי, חום, לחץ וסטרס, שינה לא טובה, נטילת אנטיביוטיקה, ועוד. מצבים אלה למעשה מערערים את הפעילות של החיידקים הטובים בגופו, ועלולים לעודד את שגשוג הפטריה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כיצד זה מרגיש?

הפטריה מפרישה בערך מאה רעלנים שונים, וזה יכול לבוא לידי ביטוי במערכות הגוף. תסמין מוכר למשל הוא פטרית הנרתיק או פי הטבעת, מלווים בדרך כלל בכאבי בטן, כאבי ראש, ושינויים במצב הרוח. כמו כן, גם תסמינים של עייפות וחולשה. סימן מובהק נוסף הוא דלקות חוזרות במערכת השתן, דלקות כרוניות בעיניים, ועוד. 

איך מטפלים?

הטיפול הרפואי הינו בדרך כלל שימוש בתרופות אנטי פטרייתיות לצד חיזוק מבוקר של מערכת החיסון. כמו כן, ניתן להשתמש במשחות אנטי פטרייתיות או נרות. בנוסף, מחקרים אשר נעשו בתחום מצביעים באופן חד משמעי על הקשר בין הפטריה לבין תזונה. לכן, חשוב להקפיד על תזונה מאוזנת ונכונה בפרק זמן זה. 

טיפול תזונתי מתאים

לצד טיפול תרופתי, תזונה יכולה להפחית באופן ניכר את נוכחות הפטריה. להלן רשימת מזונות מהם רצוי להימנע: ריבה, דבש, דברי מתיקה, פירות, אלכוהול, קמח לבן, תפוחי אדמה, אורז, מוצרי בשר, מוצרי חלב וכל מגוון הקטניות. אז מה כן כדאי לאכול? דגנים מלאים, יוגורט בתוספת חיידקי אסידופילוס, ירקות ללא הגבלה, ושתייה מרובה. 

טיפול משלים

על מנת להשלים את התהליך, מומלץ לקחת פרוביוטיקה, אשר נעודה להשיב למערכת את האיזון ובכך תסייע לשמור על וויסות פעילות הגוף. מחקרים עדכניים בתחום ממליצים על לקיחת אומגה 3 ואבץ, אשר עוזרים לחזק את מערכת החיסון. 

היגיינה משלימה

מכיוון שמדובר בפטריה שיכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות, מומלץ לבחור בתקופה זו בסבונים עדינים וטבעיים. מומלץ לבחור בסבונים המכילים שמן עץ התה, שהוא מכיל רכיבים אנטי פטרייתיים. 

 

 

 



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE