הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רב בקהילה היהודית באוקראינה: אם רוסיה תפלוש – נעמוד לצד אחינו
הרב מאיר סטמבלר, יו"ר הפדרציה היהודית במדינה, אמר כי היהודים הם כבר חלק מהאוכלוסייה, והם מעורבים בכל דבר הקורה במדינה – בין אם ממשלה, עסקים או צבא

רב בכיר בקהילה היהודית באוקראינה, אמר לעיתון היהודי JC כי אם רוסיה אכן תפלוש אל המדינה, אוקראינים יהודים יעמדו מאוחדים עם אחיהם בנטילת נשק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הרב מאיר סטמבלר (צילום: האגודה היהודית האירופית)

 

בראיון בלעדי שנערך בקייב, הרב מאיר סטמבלר קרא לעולם "לעמוד לצד אוקראינה" אל מול האיום של נשיא מדינתה השכנה, ולדימיר פוטין.

כאשר נשאל הרב אם חברי הקהילה היהודית יילחמו אם אכן תפרוץ מלחמה, יו"ר הפדרציה של הקהילות היהודיות באוקראינה אמר: "היהודים מאוד מאוד מעורבים בכל דבר באוקראינה, בממשלה, בעסקים, וגם בצבא".

הרב סטמבלר הזהיר מפני מלחמה אפשרית ואמר: "זה איום. זה איום על הדמוקרטיה, זה איום על כולם. מלחמה היא לא טובה לאף צד. אנחנו מתפללים, אנחנו מנסים ועושים כל דבר שביכולתנו על מנת לשמור על קור רוח, בכל דרך שאנחנו יכולים".

עוד הוסיף כי: "זה הזמן של כל האנשים לנסות וגבות את אוקראינה. העולם צריך לעמוד לצד אוקראינה כי זה לא רק אוקראינה, זה כל העולם".

הרב סטמבלר גדל בארצות הברית, אך כאשר היה בן 19 הוא עבר לאוקראינה כשליח תנועת חב"ד – ומעולם לא עזב.

לדבריו, "היחסים הארוכים" של היהודים עם אוקראינה היו קשים, אך בשנים האחרונות הם השתפרו. "היהודים הם כאן, יש לנו שנים טובות מאוד עם השכנים האוקראינים שלנו. אנחנו חלק מהאוכלוסייה", אמר.

"אבל האדמה ספוגה כאן בדם, דם יהודי", המשיך. "אנחנו מרגישים חלק מהאוכלוסייה, אז זה מאוד קשה. אבל זה חשוב, כי אתה לא יכול לבנות שום דבר מבלי ללמוד את ההיסטוריה שלך".

עד כה, יותר מ-100,000 חיילים של צבא רוסיה נפרסו לאורך הגבול, זאת על רקע החשש מעימות גדול שעלול לפרוץ בכל עת. ארצות הברית ומדיניות החברות בברית נאט"ו אמרו כי הן ישלחו גם חיילים, כאשר הן רואות איום בפריסת הכוחות הרוסים על היציבות האזורית.

בינתיים, ארצות הברית שלחה ציוד צבאי של 80 טון לאוקראינה, אשר כלל טילים נגד טנקים – זאת במסגרת חבילת סיוע ענקית בסך 200 מיליון דולרים.

 

6% לא
94% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE