הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לקראת פתיחת המשחקים האולימפיים: "ארה"ב משלמת לספורטאים כדי שיחבלו בתחרויות"
גורמים רשמיים בסין טוענים כי וושינגטון מנסה לחבל במשחקי החורף, שיחלו בעוד כשבוע, על ידי "הסתת ספורטאים ממדינות שונות לבקר את סין ולהתחרות באופן פסיבי"

משרד החוץ של סין ועיתון רשמי של המפלגה הקומוניסטית, האשימו את ארצות הברית כי היא מתכננת להתערב ולחבל באולימפיאדת החורף בבייג'ינג, על ידי תשלום לספורטאים ממדינות שונות כדי שלא יתאמצו מדי בתחרויות ויבקרו את סין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


משחקי החורף בבייג'ינג יחלו ב-4 בפברואר (צילום: Shutterstock)

 

ההאשמות הועלו שבוע לפני תחילת המשחקים על רקע המתיחות בין שתי המעצמות, שכוללות סנקציות רבות אחת על השנייה, בהן חרם דיפלומטי אמריקני על ידי ארצות הברית – אליה הצטרפו כמה מדינות נוספות.

צ'יינה דיילי, עיתון בשפה האנגלית המנוהל על ידי מחלקת הפרסום של המפלגה הקומוניסטית, ציטט ביום שישי מקורות אנונימיים, שאמרו כי לארה"ב יש תוכנית "להסית ספורטאים ממדינות שונות להביע את חוסר שביעות רצונם כלפי סין, להתחרות באופן פסיבי ואפילו לסרב לקחת חלק".

בתמורה, נטען, וושינגטון תספק סכום גדול של פיצויים ו"תגייס משאבים גלובליים" כדי לסייע בהגנה על המוניטין של הספורטאים שבוחרים להתחרות באופן פסיבי.

דובר משרד החוץ הסיני נשאל על ידי סוכנות הידיעות רויטרס אם הוא באמת מאמין לטענות הללו. לדבריו, הדיווח "חושף את הכוונה האמיתית של כמה אמריקנים, לעשות פוליטיזציה של ספורט ולחבל ולהפריע לאולימפיאדת החורף בבייג'ינג". הדובר גם אמר כי הוא מגנה בחריפות את הניסיונות של כמה אמריקנים "לקנות" אתלטים ו"לייצר צרות" במהלך המשחקים, והוסיף כי ניסיונות אלה "נדונים לכישלון".

שגרירות ארצות הברית בבייג'ינג הגיבה להאשמות הקשות כלפיה, וחזרתה על עמדתה הקודמת: "לא היינו ולא תיאמנו קמפיין עולמי בנוגע להשתתפות באולימפיאדה. ספורטאים אמריקנים זכאים להתבטא בחופשיות בהתאם לרוח ולאמנה של האולימפיאדה, הכוללת קידום זכויות אדם".

כזכור, ארצות הברית הכריזה בחודש דצמבר על חרם דיפלומטי על המשחקים האולימפיים, זאת על רקע מה שהיא ורבים אחרים מכנים "רצח עם" ו"זוועות" שסין מבצעת במיעוט המוסלמי, האויגורים, ומיעוטים אחרים במדינה.

לאחר ההכרזה של וושינגטון, בעלות בריתה כמו אוסטרליה, בריטניה וקנדה הצטרפו לחרם הדיפלומטי – אך הדבר לא מונע מאף ספורטאי לנסוע ולהשתתף בחרויות.

סין, כמובן, דוחה כל האשמה בגין הפרת זכויות אדם, וחזרה שוב ושוב על הניסיון של מדינות המערב לעשות פוליטיזציה של המשחקים, ודחקו לקיים את משחקי החורף כאירוע שמקדם ידידות והבנה הדדית.

81% לא
19% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE