הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מלא ויטמינים ומגן על העור מפני הזדקנות: יתרונות הפפאיה
היא מכילה כמויות של ויטמין C, שומרת על הראייה, ויעילה במיוחד בטיפול בכתמים ועור לא חיוני. הפפאיה מביאה עימה שלל יתרונות בריאותיים וערכים תזונתיים, וזה לגמרי הזמן להכניס אותה לתפריט היומי שלכם

הפפאיה היא לא רק פרי מזמין, אסתטי וטעים, היא גם מאוד בריאה. היא עשירה ויטמינים, סיבים תזונתיים, אינזימים מיוחדים, ועוד. היא גדלה לאורך כל השנה, בעיקר במקומות טרופיים, וניתן לאכול אותה בצורתה הטבעית, או מבושלת. הפפאיה נהדרת בתבשילים, בתוך אורז, או מוקפצת עם ירקות. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כאמור, היא מכילה חלבונים, אנזימים, ויטמינים, ועוד ועוד. מחקרים אף הוכיחו כי חומרי ההזנה הקיימים בה בעלי השפעה חיובית על מערכות הלב וכלי הדם. הנה כמה יתרונות מרכזיים של הפרי הייחודי והאקזוטי הזה. 

ויטמין C

הפפאיה עשירה בויטמין C - פי 10 יותר מאשר תפוז. ויטמין C למעשה משמש כאחד מנוגדי החמצון העיקריים ומהווה חלק אינטגרלי מתהליך הייצור של חלבון הקולגן – הנמצא בכל רקמות החיבור בגוף, כולל בעור – והוא זה אשר מקנה לו את המוצקות והמראה המתוח והרענן. בנוסף, הוא מסייע בעיכוב הזדקנות מוקדמת של העור, מגן עליו מפני היווצרות קמטים, ושומר על הלחות הטבעית שלו. 

ויטמין A

ויטמין A חיוני לתפקוד הראייה. מחקרים מראים שהבטא קרוטן בפפאיה הוא פי שלושה יותר זמין ביולוגית (כלומר קל לספיגה) מאשר הבטא קרוטן בגזר ובעגבניות. עבור אנשים עם שלב התחלתי של ניוון מקולרי הקשור לגיל, צריכת בטא קרוטן נאותה קשורה להפחתת הסיכון וחומרת התקדמות המחלה. 

סיבים תזונתיים

הפפאיה עשירה בסיבים תזונתיים והם חשובים לפעילות מעיים תקינה וכך עוזרים לאנשים שסובלים מעצירות. חשוב לצרוך כמות מים מספקת ביום כאשר אוכלים מזונות העשירים בסיבים תזונתיים. בנוסף, הפפאיה מסלקת ליחה ומסייעת למערכת העיכול. כך למשל האנזימים הנמצאים בפרי משפרים את העיכול ומרגיעים את הקיבה וניתן אף למצוא טבליות פפאיה בחנויות הטבע. ניתן לשלב את הפפאיה בתזונה ולראות כיצד היא משפיעה על סימפטומים במערכת העיכול. בנוסף  הפפאיה מכילה את האנזים סרפאפטז הידוע כמפרק חלבונים מתים, וכך מקל על סילוק ליחה שמצטברת בדרכי הנשימה העליונות והתחתונות.

משפר את מראה העור

בתחום הקוסמטיקה, כבר מזמן הבינו את היתרונות הרבים של הפפאיה על העור. כך למשל תוכלו למצוא שמן זרעי פפאיה אשר מכיל חומצות שומן חיוניות אומגה 6 ו-9 אשר תורמות לשיפור מרקם ומראה העור. השמן מתאים לכל סוגי העור, לבעלי עור רגיש, לטיפול בכתמי גיל, קמטים, אקזמה, פסוריאזיס, פצעונים.



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE