הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכירו: 4 טרנדים בולטים של תזונה בריאה לשנת 2022
תזונה בריאה מביאה עימה כמה חידושים מעניינים במיוחד בשנה הקרובה, כאלה המשלבים בין מזון בריא וערכים של קיימות ואכילה מודעת. אז מה זה בדיוק כולל? הנה כל הפרטים

קשה לפספס את המודעות ההולכת וגוברת בנושא התזונה הבריאה, אשר בשנה האחרונה דווקא הלכה ותפסה תאוצה. העניין הרב בנושא הצליח להניב כמה טרנדים חדשים ומפתיעים במיוחד, לצד פיתוחים קולינריים המשבלים ערכים של קיימות, ומודעות להשפעת התזונה על תהליכים פיזיולוגיים. הנה כמה טרנדים שצפויים לצבור תאוצה בשנת 2022.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מוצרי פרוביוטיקה 

בשנים האחרונות מחקרים רבים מצביעים על הקשר בין ירידה במגוון חיידקי מעי מסוגים מסוימים להשמנת יתר, סוכרת ואף מחלות מעי דלקתיות. במקביל החיידקים החיוביים הוכחו ככאלו שמסייעים לנו בתהליכי עיכול המזון, בוויסות מערכת החיסון, בהגנה מפני חיידקים אחרים וגורמי מחלות. הפרוביוטיקה היא שם כולל למזונות ותוספי תזונה המכילים חיידקים ידידותיים למערכת העיכול ומרכיבים נוספים שמהווים מצע גידול לחיידקים הפרה-ביוטיים. מה זה כולל? תוספים יעודיים בבתי המרקחת ועד יוגורטים עשירים בחיידקים. אפשר גם לצרוך אותם באופן טבעי במזונות שונים כמו קטניות, בננות, פירות יער ובצל.

תזונה צמחית

האקדמיה לתזונה מציינת חמש קבוצות מזון המאפיינות תזונה צמחית מאוזנת: ירקות, פירות, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים וגרעינים. תזונה צמחית מתקשרת למספר סדרי עדיפויות החל מסיבות בריאותיות, שמירה על איכות הסביבה ושיקולים אתיים. יותר ויותר צרכנים מתחילים לדאוג מהיכן מגיע האוכל שלהם וכיצד הוא משפיע על הסביבה. כמו כן,  מחקר שעקב אחר 45,000 מבוגרים מעל 11 שנים מצא כי לצמחונים היה סיכון נמוך ב-32% למחלות לב, בהשוואה ללא צמחונים. הדבר נובע מהעובדה שתזונה צמחונית לרוב עשירה בסיבים ובנוגדי חמצון שעשויים להפחית את לחץ הדם ולהעלות את הכולסטרול הטוב.

משקאות פונקציונאליים 

משקאות פונקציונליים הינם משקאות המכילים מרכיבים עם ערך מוסף כמו ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים, פרוביוטיקה ופירות נוספים. למשל משקאות אנרגיה, משקאות ספורט, משקאות פירות משופרים ועוד.

מזונות מבוססי זרעים

כל הזרעים כוללים סיבים, חלבונים ושומנים בריאים ללב. ניתן למצוא מגוון של חטיפי זרעים בכל סופר וחנות טבע שמתבססים על מגוון זרעים כמו זרעי צ'יה, דלעת ואגוזים. לזרעי חמניות בפרט קיימים יתרונות לבריאות הלב, כאשר מחקר של 60 גברים עם כולסטרול גבוה, מצא שאלו שאכלו באופן קבוע לחם עשוי קמח זרעי חמניות ספגו ירידה משמעותית בכולסטרול "רע" וטריגליצרידים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE