הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"סיבה נוספת לחגוג": שכר המינימום בלוס אנג'לס יעלה בקיץ הקרוב
כחלק מחקיקה שאושרה בעיר המלאכים לפני שבע שנים, שכר המינימום יעלה ל-16.04 דולר החל מהראשון ביולי, ויתכן שיעלה שוב לקראת שנה הבאה. ראש העיר גרסטי: "נלחמנו על כך כי עבודה קשה תמיכה צריכה להיות מלווה בתחושות של גאווה וכבוד"

שכר המינימום בלוס אנג'לס יעלה מ-15 דולר לשעה ל-16.04 דולר לשעה במהלך הקיץ הקרוב, כך נמסר מראש העיר אריק גרסטי מוקדם יותר היום (חמישי).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, ביוני 2015 המחוקקים בעיר המלאכים אישרו הצעת חוק, במסגרתה שכר המינימום הועלה ל-15 דולר בשעה עד שנת 2020. בנוסף, החקיקה כללה סעיף המאפשר להעלות את שכר המינימום פעמים נוספות, בהתאם למדד המחירים לצרכן.

בהודעתו של גרסטי הוסבר כי שכר המינימום החדש ייכנס לתוקף ב-1 ביולי 2022: "נלחמנו כדי להעלות את שכר המינימום במשך שנים רבות בגלל שעבודה קשה תמיד צריכה להיות מלווה בתחושות של גאווה, כבוד והזדמנויות ששכר הוגן מעניק", הוא אמר.

ראש העיר אף התייחס לכך שערים ומדינות רבות בארה"ב בחרו להעלות את שכר המינימום בדיוק כפי שעשתה לוס אנג'לס: "יצרנו תגובת שרשרת חיובית ברחבי האומה שלנו, והתוספת החדשה שעליה הכרזנו היום היא סיבה נוספת לחגוג. היא גם משמשת כתזכורת לכך שהמאבק על שכר הוגן עדיין רחוק מסיומו".

 

ראש עיריית לוס אנג'לס, אריק גרסטי, מוקדם יותר השבוע (צילום: AP)

 

לפי לשכתו של גרסטי, ישנם יותר מ-600 אלף תושבים בלוס אנג'לס המרוויחים שכר מינימום שעתי, שכאמור יעלה ביותר מדולר החל מהראשון ביולי.

ג'ון רימר, בכיר בעיריית לוס אנג'לס, חשף כי מטרת המהלך היא לוודא שאותם עובדים שמרוויחים שכר מינימום שעתי יוכלו לעמוד בהוצאות הגבוהות הכרוכות במגורים בלוס אנג'לס: "זהו צעד חשוב שנועד לספק מענה למציאות הכלכלית הקיימת בלוס אנג'לס", הוא הסביר.

ולמרות זאת, חשוב לציין כי לאחרונה פורסם מחקר ע"י המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT), בו נטען כי "שכר המחייה" בלוס אנג'לס - השכר המינימלי הנדרש ע"מ לעמוד בהוצאות לינה ומזון - עומד על 19.35 דולר לשעה.

כמו כן, חשוב לזכור שלוס אנג'לס ממש לא לבד, וערים ומדינות רבות כבר הודיעו על העלאת שכר המינימום. כך למשל, בחודש נובמבר האחרון מועצת עיריית ווסט הוליווד אישרה שכר מינימום חדש, בגובה 17.64 דולר לשעה, שייכנס לתוקף בקיץ 2023.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE