הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מה יש לביידן נגד אילון מאסק? - ומדוע הוא מסרב לומר את המילה "טסלה"?
לאילון מאסק יש הרבה סיבות לכעוס על ממשל ביידן, פוליטיות, כלכליות, וגם אידאולוגיות - עתה נראה כי הסכסוך בין מאסק והממשל מגיע לשיאים חדשים

שתיקתו של הנשיא ביידן בנוגע לטסלה הולכת וגוברת.

מה שהתחיל פעם כשהתעלמות מזדמנת של ביידן, שאימץ את ג'נרל מוטורס כשדיבר על רכבים חשמליים, הפך כעת לסאגה כשמאסק הבין שביידן פשוט לא יכול להביא את עצמו לומר את המילה "טסלה".

ההבדל בדעות בין ביידן למאסק טמון בעיקר בנושא האיגודים. הנשיא ביידן נהנה מתמיכת איגודי עובדים, כולל עובדי הרכב המאוחדים, ציין אתר החדשות 'בלומברג'.

מאסק, לעומת זאת, הביע את סלידתו מאיגודים, ועבר לאחרונה לטקסס, מדינה שבה לנשיא ביידן יש מעט תמיכה. בינתיים תמיכת 'איחוד עובדי המכוניות' היא המפתח לניצחונות דמוקרטיים הן בבחירות אמצע הקדנציה הקרובות והן ב-2024. לאור זאת מאסק לא התבייש להבהיר את עמדתו הפוליטית במהלך השנה או השנתיים האחרונות. כזכור, לפני כשבוע כתבנו על כך מנכ"ל טסלה התייחס לביידן כ"בובת גרב לחה בצורת אדם" בטוויטר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שעות לפני חילופי הדברים עם ביידן, מאסק דחק בנהגי משאיות קנדיים המתנגדים למנדט החיסונים בקנדה "להצביע עליהם", בהתייחסו למנהיגים הפוליטיים הליברלים במדינה.

"אם תפחיד אנשים מספיק, הם ידרשו את הסרת החופש. זו הדרך לעריצות", כתב מאסק.

"נהגי משאיות קנדיים שולטים".

מאסק אמר בעבר שהלא מחוסנים "לוקחים סיכון, אבל אנשים עושים דברים מסוכנים כל הזמן". "אני מאמין שעלינו להיזהר משחיקת החופש באמריקה", אמר לטיים בשנה שעברה.

עם זאת, נראה שהזעם של מאסק הופנה גם לצילום נשיא ארה"ב עם יו"ר ג'נרל מוטורס, מרי בארה, על פי RT. בתצלום נראה ביידן משבח את ההשקעה המתוכננת של GM בייצור חשמליות בארצות הברית.

"התכוונתי לזה כשאמרתי שהעתיד ייעשה ממש כאן באמריקה", אמר ביידן בסרטון שצייץ עם יו"ר ג'נרל מוטורס ושות', ביום חמישי.

"חברות כמו GM ופורד בונות כאן בבית יותר רכבים חשמליים מאי פעם". מאסק התפרץ על ביידן שלא הזכיר את טסלה בדבריו והודיע לו - "זה מתחיל ב-T, מסתיים ב-A, ESL באמצע", כתב בטוויטר.

מאסק, בינתיים, בין אם תאהבו אותו ובין אם לאו, סביר להניח שקירב את ארה"ב ואת העולם לאימוץ חשמליות יותר מכל אחד בהיסטוריה.

בנוסף, למאסק יש כעס על מדיניות ביידן המוטה שמעניקה לצרכנים זיכוי מס נוסף של כ-$4,500 לרכבים חשמליים אם הם יקנו רכב שהורכב על ידי עובדי האיגוד...

דוברת הבית הלבן, אמילי סימונס, אמרה בהצהרה כי טסלה "הרוויחה מאוד" מהזיכויים במס בעבר, "אך, למרבה הצער, המנכ"ל שלהם הציע התנגדות לזיכויי מס חדשים".

מאוחר יותר מאסק הגיב לדיווח של בלומברג בציוץ של מילה אחת: "אנחה".

כזכור הנשיא טראמפ היה מעריץ של מאסק ואמר : "אנחנו צריכים לטפל ולשמור היטב על הגאונים שלנו", בהתייחסו למאסק.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE