הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רוב תקשורת המיינסטרים התעלמה לחלוטין מהמחקר הטוען: לסגרים לא הייתה השפעה על התמותה מקורונה
חברות חדשות כמו סי.אן.אן, הניו יורק טיימס ועוד, לא התייחסו למסמך שפורסם על ידי אחת האוניברסיטאות המוערכות בעולם, שמצא כי "אין ראיות לכך שסגרים השפיעו באופן ניכר על התמותה"

אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, אחד מהמוסדות האקדמיים המוערכים ביותר בעולם בכלל ובארצות הברית בפרט, פרסמה מוקדם יותר השבוע מחקר מפתיע, בו היא מתארת את חוסר היעילות של הסגרים במהלך מגפת הקורונה, אשר לא מנעו או רק בממעט את מקרי המוות מהנגיף. אלא שכמעט אף גוף תקשורת לא התייחס לכך.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

על פי מטא-אנליזה שביצעה אונ' ג'ונס הופקינס של מספר מחקרים, נמצא כי סגרים בגל הראשון של המגפה, באביב 2020, הפחיתו את התמותה מקורונה רק ב-0.2% בארצות הברית ובאירופה.

"אמנם המחקר מסיק שלסגרים היו השפעות מועטות עד לא על בריאות הציבור, אך הן הטילו עלויות כלכליות וחברתיות אדירות", כתבו החוקרים והוסיפו: "כתוצאה מכך, מדיניות הסגרים היא לא מבוססת, ויש לדחות אותה כמשכיר מדיניות נגד מגיפה".

בעוד מחקרים בסדר גודל כזה מוזכרים לרוב בערוצי התקשורת, המסמך הנוכחי של אונ' הופקינס לא זכה לאזכור באף אחת מחמש רשתות תקשורת המיינסטרים. על פי רשת 'פוקס ניוז', המחקר לא פורסם ב-CNN, MSNBC, ABC, CBS ו-NBC.

נוסף לכך, הניו יורק טיימס, הוושינגטון פוסט, סוכנות הידיות AP, רויטרס, פוליטיקו, אקסיוס וגם USA Today, היו בין סוכנויות החדשות המפורסמות אשר העלימו עין מהממצאים.

כאמור, המטא-אנליזה של ג'ונס הופקינס, שבוצע על ידי מספר חוקרים, ניתח את ההשפעות של מדיניות הסגרים כגון סגירת בתי ספר, סגירת עסקים וחובת מסכות אל מול מספר המתים. "אנו מוצאים מעט עד אין ראיות לכך שסגרים באירופה ובארצות הברית השפיעו באופן ניכר על שיעור התמותה מקורונה", כתבו.

 

אוניברסיטת ג'ונס הופקינס (צילום: Shutterstock)

 

הם העלו גם כי ההנחיות להישאר בבתים למעט יציאות חיוניות למעשה הגבירו את התמותה: "הדבר עלול לבודד אדם נגוע בביתו עם בני משפחתו, שם הן מסתכנים בהדבקה של בני משפחה בעומס ויראלי גבוה, ולגרום למחלה קשה יותר".

"אבל לעתים קרובות, הסגרים הגבילו את הגישה של אנשים למקומות בטוחים (חיצוניים) כמו חופים, פארקים וגני חיות, או כללו חובת מסכות בחוץ או הגבלות קפדניות על התכנסויות חיצוניות, מה שדחף אנשים להיפגש במקומות פחות בטוחים (מקורים)", נכתב.

מנהיגים רפובליקנים התייחסו לתוצאות המחקר כהצדקה לגישה שלהם לאורך המגפה. "זה מה שכל כך הרבה אנשים דיברו עליו לאורך זמן. שזה לא באמת משפיע על כמה טוב הצלחנו לעבור את זה", אמר מנהיג המיעוט בבית הנבחרים, קווין מקארתי, לרשת 'פוקס ניוז'.

"אבל על מה זה משפיע, כל הסגרים האלה? כמה אנשים פספסו בדיקת סרטן? הבריאות הנפשית, התאבדויות בקרב ילדים וצעירים. לסגרים האלה יהיו השפעות לאורך עשרות שנים קדימה", אמר.

כריסטינה פושאו, הדוברת של מושל פלורידה רון דה-סנטיס, הצביעה על המחקר כתמיכה בגישה של המושל נגד הסגרים, שבגינה הוא ספג ביקורת חריפה. "במשך כמעט שנתיים, כלי תקשורת ארגוניים ומתנגדים מפלגתיים תקפו את המושל בביקורת בלתי פוסקת על כך שהוא נוקט עמדה נחרצת נגד סגרים", אמרה לפוקס ניוז.

"באביב 2020, תקפו אותו בגלל שסירב לסגור את החופים בפלורידה. בקיץ 2020 תקפו אותו על פתיחת בתי ספק. אביב 2021 תקפו אותו שסיים את צווי החירום המקומיים במחוזות הבודדים שעדיין ניסו להטיל הגבלות. בסתיו 2021, הם תקפו אותו על שמינה את המנתח הכללי ד"ר ג'וזף לדאפו, רופא מוסמך שסיים מיד את הסגר הכפוי של תלמידי בית הספר הבריאים".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE