הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הבית הלבן: "רוסיה תפלוש לאוקראינה בכל רגע - אולי אפילו מחר"
\עוד ניסיון אמריקאי לעור פאניקה? למרות ניסיונות ההרגעה של דוברים אוקראינים רשמיים ארה"ב ממשיכה ללבות את אש המלחמה עם הצהרות בהלה בנוגע למצב באוקראינה

ימים ספורים לאחר שהבית הלבן נאלץ לחזור בו במבוכה מההערכה הקודמת שלו לפיה פלישה רוסית לאוקראינה "קרבה" - אמר היועץ לביטחון לאומי של ביידן, ג'ייק סאליבן, במהלך דיבורו ביום ראשון עם צוותי חדשות כי הפלישה תגיע "בכל יום עכשיו" - או אפילו "מחר".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מנחת "Fox News Sunday" מרתה מקאלום שאלה את סאליבן על הערכת הבית הלבן לגבי צבירת הכוחות של רוסיה.

"ובכן, מה שאני יכול להגיד לך מרתה זה שאנחנו בחלון. בכל יום עכשיו, רוסיה יכולה לנקוט בפעולה צבאית נגד אוקראינה או שיעברו עוד כמה שבועות מעכשיו או שרוסיה תוכל לבחור לנקוט בדרך הדיפלומטית במקום זאת".

"דבר המפתח הוא שארצות הברית צריכה להיות מוכנה לכל אחת מהמקרים הללו בצעדים עם בעלות בריתנו ושותפינו", המשיך סאליבן שהסביר כי ארה"ב כבר הודיעה לבעלות ברית על האפשרות הקרובה לפרצית מלחמה. "אם תפרוץ מלחמה זה יגבה מחיר אנושי עצום לאוקראינה, אבל אנחנו מאמינים שבהתבסס על ההכנות שלנו והתגובה שלנו, זה יגבה מחיר אסטרטגי גם מרוסיה", אמר. במקום אחר ביום ראשון, בזמן שדיבר עם ABC, סאליבן נעשה חרד יותר בתחזיותיו. הוא פתח בכך שחזר על כך שהנשיא ולדימיר פוטין "הכניס את עצמו למצב עם פריסות צבאיות כדי להיות מסוגל לפעול באגרסיביות נגד אוקראינה בכל עת כעת". ואז הוא אמר שיכולה להיות פלישה "מחר"...

"אנחנו מאמינים שקיימת אפשרות מאוד ברורה שלדימיר פוטין יורה על תקיפת אוקראינה", אמר סאליבן.

"זה יכול ללבוש מספר צורות שונות. זה יכול לקרות כבר מחר או שזה יכול לקחת עוד כמה שבועות". הקרמלין דחה את ההצהרות והדיווחים החדשים בתקשורת מסוף השבוע הזה, שחזו שרוסיה תפלוש בקרוב כ"טירוף והפחדה". רק ביום רביעי האחרון חזר בו הבית הלבן מהקביעות הקודמות שלו לפיהן פלישה רוסית לאוקראינה "קרבה".

מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן פסאקי, הסבירה אז: "השתמשתי בזה פעם אחת. אני חושבת שאחרים השתמשו בזה פעם, והפסקנו להשתמש בזה כי אני חושבת שזה העביר מסר שלא התכוונו לשלוח".

"ברוב המוחלט של הפעמים שדיברתי על זה, אמרתי שהוא יכול לפלוש 'בכל זמן'", היא הוסיפה, בניסיון לטשטש את ההודעות הקודמות החד-משמעיות שלה.

המילים האחרונות של סאליבן בתוכניות של יום ראשון מרמזות שהבית הלבן עדיין לא השתלט על דף המסרים שלו עצמו.

וכי ארה"ב בהחלט לא בתיאום עם בעלי בריתה כמו אוקראינה, שהודיעה לאחרונה שהמצב אינו חמור כמו שארה"ב מציירת אותו.

 

62% לא
38% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE