הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לא נעים: כך תמנעו מריח רע מהפה
מדובר בתופעה נפוצה אשר עשויה להופיע פתאום, ללא סיבה ניכרת לעין. ריכזנו עבורכם את כל המידע בנושא, ממה זה נובע, והכי חשוב, כיצד ניתן להימנע מהריח הלא נעים ולהיפטר אחת ולתמיד מהתופעה המציקה

ריח רע מהפה הינה תופעה מוכרת ונפוצה בקרב מבוגרים, נשים וגברים כאחד. כל מי שנתקל בתופעה יודע לומר כי מדובר על תחושה לא נעימה, כזו שיכולה אפילו לפגוע בביטחון העצמי, בקשרים חברתיים או זוגיים, וכדומה. התופעה יכולה להופיע בעקבות כמה גורמים שחשוב להכיר. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אז למה זה קורה? ראשית, רצוי לדעת כי בפה שלנו קיימים חיידקים רבים, חלקם עלולים לגרום לריח רע. בנוסף, ריח לא נעים מהפה יכול להעיד על מצבים רפואיים שונים, וכמובן להיות קשור לתזונה שלנו ולמאכלים ספציפיים, דיאטה מיוחדת, צום, עישון, ושתייה מועטה של נוזלים. 

כך תוכלו להיפטר מהתופעה בקלות:

היגיינת השיניים  

צחצוח יומיומי ושמירה על היגיינת הפה יפחיתו נוכחות של שאריות מזון אשר עלולות לגרום לריח רע. פיסות אוכל הנשארות בפה לאחר הצחצוח עשויות לגרום לריח הרע, לכן חשוב שנשמור על שגרת היגיינה קבועה. מעבר לצחצוח יומי, יש לבצע ניקוי משלים באמצעות חוט דנטלי. מצבים דנטליים אחרים שעלולים להוביל לריח רע מהפה הם דלקות חניכיים או מחלות חניכיים. אם קיים ריח לא נעים אשר לא חולף לאחר ניקוי הפה מומלץ לפנות לרופא השיניים להתייעצות, ולוודא שאין מצב רפואי הדורש התייחסות.

לא לשכוח את הלשון

הלשון היא חלק בלתי נפרד מחלל הפה ולעיתים מצטברים עליה רכיבי מזון או רובד חיידקים שיכול גם הוא להוביל לריח רע. לכן, מומלץ להוסיף לשגרת ההיגיינה גם ניקוי לשון עם מברשת ייעודית. 

אף, אוזן וגרון

מחלות בדרכי הנשימה העליונות עשויות להתבטא גם בריח רע שנודף מהפה. כך למשל סינוסיטיס מתאפיינת פעמים רבות בריח שמופיע בעיקר כשאנחנו מתכופפים. מקור הריח הוא הזיהום הדלקתי הקיים ולכן חשוב להבדיל אותו מריח שנובע מחלל הפה והשיניים.  במקרים מסוג זה מומלץ להיוועץ ברופא המשפחה ולקבל טיפול רפואי מתאים.  

יובש בפה

הרוק מסייע בניקוי חלל הפה, עיכול אנזימטי של חלקיקי מזון ושטיפת החיידקים בפה, לכן חשוב להקפיד על שתיית נוזלים מרובה. לעיסת מסטיק או מציצת סוכריה יכולה לסייע, זאת בעקבות הגברת הפרשת הרוק שנוצרת בתגובה ללעיסה. כמובן שניתן גם להיעזר בתכשירים ייעודים בהמלצת רופא או רוקח.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE