הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בכיר צבאי: אם רוסיה תפלוש לאוקראינה – עלולות להיות השלכות על המזרח התיכון
הגנרל שימונה בקרוב למפקד הכוחות האמריקנים במזה"ת הזכיר את הבסיסים הרוסים בסוריה, שיכולים לשמש כקרקע למאבק צבאי. כמו כן התייחס להתעצמותה של סין באזור

בכיר צבאי, שבקרוב ייכנס לתפקיד מפקד הכוחות האמריקנים במזרח התיכון, הזהיר בפני השלכות על האזור אם רוסיה אכן תפלוש לאוקראינה – מה שעלול לגרום לאי יציבות רחבה יותר במזה"ת, בעיקר בסוריה. עם זאת, הוא אמר כי איראן עדיין נותרה האיום המרכזי על ארה"ב ובעלות בריתה באזור.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צבא אוקראינה בודק את הטנקים לקראת פלישה רוסית אפשרית (צילום: AP)

 

הגנרל אריק קורילה נשאל בוועדה על ההשלכות האפשריות על המזרח התיכון במקרה של פלישה רוסית לאוקראינה, ובתגובה הוא הבעיה את החשש כי הדבר עלול לזלוג לסוריה – שם לרוסים יש בסיס צבאי. "אם רוסיה אכן תפלוש, הם לא יהססו להשתמש בכוחות בסוריה", אמר קורילה.

קורילה, קצין ותיק שלקח חלק במלחמות עיראק ואפגניסטן, זכה לקבלת פנים ידידותית מפאנל וועדת השירותים המזוינים של הסנאט, שם נאמר לו כי המינוי שלו כנראה יאושר. בדבריו, הוא הזהיר מפני סין, אשר מרחיבה את הכוחות שלה לתחום פיקוד מרכז, הכולל אזורים אסטרטגים חושבים לארה"ב לאיסוף מודיעין.

"ארה"ב עומדת בפני עידן חדש של תחרות אסטרטגית עם סין ורוסיה שאינה מוגבלת לאזור גיאוגרפי אחד, ומשתרעת אל תחום האחריות שלנו (פיקוד מרכז)", אמר במהלך דיון בוועדה. "כיוון שארצות הברית נותנת עדיפות נכונה לתחרות עם סין, עלינו להישאר מעורבים במזרח התיכון ודרום אסיה".

 

הגנרל אריק קורילה (צילום: AP)

 

הוא טען כי 18 מתוך 21 המדינות באזור פיקוד המרכז חתמו על הסכמים אסטרטגים עם בייג'ינג, מה שמגביר את כוחה של הרפובליקה הקומוניסטית במזרח התיכון.

כאשר ייכנס לתפקיד, הוא יצטרך כאמור להתמודד עם הכוח העולה של סין, ולחזק את ההגנות נגד רוסיה באירופה. אבל בעיקר, להיאבק מול איראן השולחת את זרועותיה ברחבי המזרח התיכון ופוגעת בכוחות אמריקנים ובעלי הברית באזור, כולל ישראל.

הגנרל קורילה גם נשאל על הטליבאן, ולדבריו ארה"ב צריכה לנקוט בגישה פרגמטית. הוא טען כי לארגון יש תפיסה דומה לארה"ב בהקשר לדאע"ש, כאשר שניהם רואים בהם כאויב – כך שזה יכול להוות בסיס להסכמה. קורילה הדגיש כי וושינגטון חייבת למצוא דרכים להתמודד עם המשבר ההומניטרי באפגניסטן, וזה עשוי להיות כרוך בסיוע של הטליבאן עם משלוחי מזון.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE