הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן: "אזרחי ארה"ב צריכים לעזוב את אוקראינה בתוך 48 שעות"
ארצות הברית הצטרפה לבריטניה, ישראל ומספר מדינות נוספות שהחלו לפנות את אזרחיהן מהמדינה, וזאת על רקע ההבנה שרוסיה צפויה לפלוש לאוקראינה כבר במהלך הימים הקרובים. היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן: "מדינות המערב מאוחדות"

בדומה לישראל ומדינות נוספות בעולם, גם ארצות הברית ממליצה לכל אזרחיה הנמצאים באוקראינה לעזוב את המדינה באופן מיידי, וזאת על רקע החשש הגובר מפני פלישה רוסית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תחמושת וציוד צבאי נוסף שנשלח מארה"ב לאוקראינה, מוקדם יותר היום בקייב (צילום: AP)

 

ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, התייחס לסוגיה מוקדם יותר היום ואמר: "כל אזרח אמריקאי שנמצא באוקראינה צריך לעזוב את המדינה בהקדם, בייחוד במהלך 48 השעות הקרובות".

עוד הסביר סאליבן כי ארה"ב לא יודעת האם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נתן את ההוראה להתחיל בפלישה.

 

 

דבריו של סאליבן מצטרפים לדברים דומים שנאמרו ע"י הנשיא ביידן בראיון שהעניק אמש (חמישי) לרשת אן. בי. סי.: "המצב [באוקראינה] מאוד שונה, וזה עלול להדרדר במהירות", אמר הנשיא.

בעיתון הבריטי "גרדיאן" דווח כי ארה"ב ומדינות נאט"ו מעריכות שפוטין כבר החליט לפלוש לאוקראינה, והמבצע הצבאי צפוי להיפתח במהלך הימים הקרובים.

 

היועץ לביטחון לאומי סאליבן, מוקדם יותר היום בבית הלבן (צילום: AP)

 

כזכור, בחודשים האחרונים רוסיה שולחת כוחות צבאיים רבים לגבול עם אוקראינה. מדינות המערב מעריכות כי עד כה למעלה מ-100 אלף חיילים רוסים מוצבים לאורך הגבול המשותף בין שתי המדינות.

הדעה הרווחת בקרב קהילות המודיעין הבינלאומיות הייתה שפלישה רוסית תחל רק לאחר שאולימפיאדת החורף בבייג'ינג תסתיים ב-20 בפברואר, אך הבוקר סאליבן נשמע אחרת לגמרי: "למרות כל הדיווחים, בהחלט יתכן שהפלישה תחל במהלך המשחקים האולימפיים", הסביר היועץ לביטחון לאומי.

עוד הסביר סאליבן כי במידה שרוסיה אכן תפלוש לאוקראינה, ארצות הברית ומדינות המערב נערכות "להגיב באופן נחרץ": "אם רוסיה אכן תתקדם עם התוכנית שלה, מידת העוצמה וההשפעה שלה תפחת, ולא תוגבר, בטווח הארוך. רוסיה תצטרך להתמודד עם קהילה בינלאומית נחושה יותר, והיא תצטרך לספק ויתורים לסין".

סאליבן אף רמז שארצות הברית תוביל מהלך להטלת סנקציות כנגד רוסיה: "רוסיה תתמודד עם לחץ כבד על הכלכלה שלה, וביקורת על מערך הייצוא שתפגע בתעשיית הצבאית של המדינה", הוא אמר והוסיף, "מה שלא יהיה, מדינות המערב מאוחדות".

כאמור, ארצות הברית אינה המדינה היחידה שקראה לאזרחיה לעזוב את אוקראינה, והיא מצטרפת למדינות כגון בריטניה וישראל.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE