הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן למנהיגי העולם: רוסיה תפלוש לאוקראינה ב-16 בפברואר
הנשיא שוחח מנהיגי בריטניה, צרפת ועוד, ואמר להם כי בידיו מידע מודיעיני המצביע כי פוטין החליט על מתקפה בעוד ימים ספורים – אשר תחל בהפצצות אוויריות ומתקפות סייבר

על פי דיווחים בכלי תקשורת שונים, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח בטלפון עם בעלי בריתו במערב, ואמר להם כי מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין עלול לפתוח במתקפה על אוקראינה כבר ב-16 בפברואר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חיילי צבא אוקראינה (צילום: Getty Images)

 

על פי אתר 'פוליטיקו', הנשיא ביידן שוחח עם מנהיגי בריטניה, גרמניה, איטליה, קנדה, פולין, רומניה וצרפת, כמו גם עם מזכ"ל נאט"ו ונשיא הנציבות האירופית.

גורמים אמריקניים אישרו ל'פוליטיקו' את המידע, וסיפרו כי וושינגטון הודיעה לבעלות בריתה כי לפני הפלישה צפוי מטח טילים והתקפות סייבר על אוקראינה. על פי מקורות שונים, המנהיגים השונים הביעו את דאגתם פני מתקפות הסייבר שיתרחשו "בקרוב", בעוד שאחרים אמרו שהדיווחים המודיעיניים הם "ספציפיים ומדאיגים".

עם זאת, גורם רשמי בבריטניה אמר כי "יש לנו פרשנות אחרת" לגבי המידע בדבר פלישה ב-16 בפברואר. כמו כן, שני דיפלומטים מהאיחוד האירופי חלקו דעות סקפטיות לגבי המידע מארצות הברית, כאשר אחד מהם אמר שהם "עדיין מסרבים להאמין לזה. זו תהיה טעות ענקית של פוטין. מלחמה היא דבר יקר, ואוקראינה תילחם בהם עם כל דבר".

כאשר נשאל האם הפלישה קרבה, פקיד בכיר במדינה ממזרח לאיחוד האירופי אמר: "קשה לומר". הוא טען כי "הרעיון המרכזי הוא להיות מוכנים עם סנקציות", וכי "תיאום ואחדות הם המפתח".

בינתיים, רויטרס דיווחה כי ביידן החליט לשלוח 3,000 חיילים נוספים לפולין, שיצטרפו ל-1,700 החיילים שכבר מוצבים במדינה כחלק מהפגנת המחויבות האמריקנית לבעלות ברית נאט"ו המודאגות מהסיכוי שרוסיה אכן תפלוש.

 

נאט"ו (צילום: Shutterstock)

 

כמו כן, בתחילת החודש הורה ביידן להעביר כ-1,000 חיילים מגרמניה לרומניה – כאשר פולין ורומניה הן חברות נאט"ו אשר גובלות באוקראינה בדרום ובמערב, ושתי המדינות מתכוננות לזרימת פליטים ולבעיות ביטחוניות שונות.

בינתיים, המשימה שלהם היא לאמן, לספק הרתעה ולסייע בפינוי אזרחים אמריקנים במידת הצורך – אך לא לקחת שום חלק בלחימה באוקראינה.

היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, אמר ביום שישי כי ארה"ב מאמינה כי פלישה צבאית רוסית לאוקראינה עשויה להיות קרובה, ואמר כי כל מערכה תתחיל בהפצצה אווירית ולאחריה פלישה קרקעית אשר תסכן את דרכי המילוט.

סאליבן דחק: "כל אמריקני באוקראינה צריך לעזוב בהקדם האפשרי, ב-48 השעות הקרובות. מי שיישאר לוקח על עצמו סיכון, ללא ערובה שתהיה כל הזדמנות אחרת לעזוב וללא יכוי לפינוי צבאי אמריקני במקרה של פלישה".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE