הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אלכסנדריה אוקסיו-קורטז: "טקסס הופכת לדמוקרטית – וזה בלתי נמנע"
חברת 'הסקווד' הגיעה לסן אנטוניו כדי לתמוך בשני מועמדים דמוקרטים, שם ניבאה כי מדינת הכוכב הבודד הופכת לכחולה – וכשזה יקרה "נהפוך את כל המדינה"

הנציגה הפרוגרסיבית מניו יורק, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז (AOC), אמרה ביום שבת כי בלתי נמנע שטקסס תהפוך לכחולה, כלומר לדמוקרטית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אלכסנדריה אוקסיו-קורטז (צילום: Getty Images)

 

אוקסיו-קורטז הגיעה ביום שבת לסן אנטוניו שבטקסס כדי לתמוך בקמפיינים של ג'סיקה סיסנרוס וגרג קאסר, כאשר הדגישה את תמיכתם בתוכנית Medcare for all, באיגודים ובחופש רבייה.

"הנה מה שמרגש במרוץ של ג'סיקה וגרג... הוא שאם נהפוך את טקסס, נהפוך את כל המדינה", אמרה חברת 'הסקווד'. "טקסס תהפוך לכחולה, וזה בלתי נמנע. השאלה היחידה היא מתי. אנחנו הולכים להיאבק על יוקר המחייה, אנחנו הולכים לוודא שנתאגד במדינה הזאת, ואנחנו הולכים לוודא שאף אגורה אחת לא נעשית באופן נצלני על אף עובד, במיוחד ללא תיעוד".

הביקור והבעת התמיכה של AOC במועמדים מגיעה כאשר ההצבעה המקודמת מתחילה ביום שני הקרוב ותימשך עד ה-25 בפברואר, זאת לקראת הבחירות בטקסס שייערכו ב-1 במרץ.

 

אוקסיו-קורטז עם ג'סיקה סיסנרוס וגרג קאסר (צילום: AP)

 

מקארנה מרטינז, דוברת הוועדה הלאומית הרפובליקנית, אמרה בתגובה לדבריה של אוקסיו-קורטז: "אנחנו מזמינים את AOC לבוא לטקסס לעיתים קרובות, ככל שהיא יכולה. בכל פעם שהיא מגיעה למדינת הכוכב הבודד, זו מתנה כי היא מזכירה לטקסנים עד כמה הם מתעבים סוציאליזם".

מארק ג'ונס, בכיר במחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת רייס, אמר: "המפתח הוא שאוקסיו-קורטז היא פופולרית מאוד וידועה מאוד בקרב הדמוקרטים, ותמיכתה בקמפיינים שלהם מועילה מאוד ם לג'סיקה וגם לקאסר. אבל בעודנו מתקדמים לקראת בחירות האמצע בנובמבר, אם סיסנרוס היא המועמדת, היא עשויה לייחל שלא יהיו כל כך הרבה סרטונים שלה ושל AOC חולקים את אותה במה".

אוקסיו-קורטז היא לא הפוליטיקאית הראשונה שמנבאת כי המפלגה הרפובליקנית תפסיד את טקסס. בספטמבר 2019, הסנאטור הרפובליקני טד קרוז אמר כי תרחיש כזה עשוי להיראות בבחירות לנשיאות 2020.

"אם נפסיד את טקסס, המשחק נגמר", אמר אז קרוז. "אני לא מאמין שטקסס תהפוך לכחולה, אבל נעבוד על כך קשה כדי לתקשר ולהביא אנשים אלינו". בבחירות 2020, הנשיא לשעבר טראמפ קיבל בטקסס 52.1 אחוזי תמיכה, אל מול ביידן שקיבל 46.5 אחוזים.

38% לא
62% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE