הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רוסיה טענה כי צוללת אמריקנית פלשה למים הטריטוריאליים שלה – ארה"ב הכחישה
לפי הקרמלין, הצי הרוסי גירש את כלי השיט האמריקני לאחר שהאחרון התעלם מהאזהרות. הפנטגון הכחיש אך אמר: "אנחנו כן טסים, שטים ופועלים בבטחה במים בינלאומיים"

ארצות הברית הכחישה את הטענות המגיעות ממוסקבה, לפיהן צוללת אמריקנית ביצעה פעולות במים הטריטוריאליים של רוסיה, ובכך הפרה את החוק הבינלאומי בעוד המתיחות נמצאת בשיאה אל מול הפלישה האפשרית לאוקראינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

"אין אמת בטענות הרוסיות על הפעולות שלנו במים הטריטוריאליים שלהם", אמר קפטן הצי האמריקני קייל ריינס, דובר פיקוד הודו-פסיפיק של צבא ארצות הברית, כפי שדווח בסוכנות הידיעות 'רויטרס'. "לא אתייחס למיקום המדויק של הצוללת שלנו, אבל אנחנו כן טסים, שטים ופועלים בבטחה במים בינלאומיים".

ממשלתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, טענה כי ביום שבת בבוקר, הצוללת האמריקנית התעלמה מפקודות של הצי הרוסי באמצעות מכשיר סונאר, ליד איי קוריל באוקיינוס בשקט. בסופו של דבר, לפי ההודעה מהקרמלין, הכוח הרוסי אילץ לגרש את הצוללת תוך שימוש ב"אמצעים מתאימים", אשר לא פורטו.

עם זאת, על פי הדיווחים, רוסיה גירשה את הצוללת על ידי ספינה של הצבא שלה. ריינס אמר בתגובה כי לא היה אף אינטראקציה בין ספינה רוסית לצוללת אמריקנית.

משרד ההגנה הרוסי אמר: "בקשר להפרת הגבול של הפדרציה הרוסית על ידי צוללת הצי האמריקני, זומן נספח ההגנה בשגרירות ארצות הברית במוסקבה למשרד ההגנה הרוסי".

על פי הדיווח ברויטרס, הצבא האמריקני עוקב לעתים קרובות אחר תרגילים צבאיים של מדינות אחרות מבלי להיכנס למים הטריטוריאליים שלהם.

הדיווחים על התנגשות בין כוחות אמריקנים לרוסים מגיעים על רקע מתיחות שיא בעקבות פלישה אפשרית של רוסיה אל אוקראינה, אשר עלולה להתרחש "בכל רגע".

כלי תקשורת דיווחו ביום שבת כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח בטלפון עם מנהיגים במערב, ואמר להם כי מקבילו הרוסי עלול לפתוח במתקפה על אוקראינה כבר ב-16 בפברואר.

גורמים אמריקניים אישרו ל'פוליטיקו' את המידע, וסיפרו כי וושינגטון הודיעה לבעלות בריתה כי לפני הפלישה צפוי מטח טילים והתקפות סייבר על אוקראינה. על פי מקורות שונים, המנהיגים השונים הביעו את דאגתם פני מתקפות הסייבר שיתרחשו "בקרוב", בעוד שאחרים אמרו שהדיווחים המודיעיניים הם "ספציפיים ומדאיגים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE