הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר חדש חושף: זה השילוב שיכול להפחית את הסיכוי לסרטן ריאות
על פניו, יוגורט וסיבים תזונתיים נראה כמו עוד ארוחת בוקר בריאה ומזינה. אך לאחרונה, מחקר חדש בדק ומצא כי מסתבר שלא מדובר רק על שילוב בריא, אלא על כזה שיכול להפחית באופן ניכר את הסיכוי לחלות בסרטן ריאות. הנה כל מה שכדאי לדעת

כולנו יודעים כי סיבים תזונתיים בריאים לנו, וכי החיידקים הקיימים ביוגורט גם כן. אך מחקר חדש שנעשה בתחום חשף כי לא רק שזה בריא, אלא ממש יכול להפחית את הסיכוי לחלות בסרטן הריאות. המחקר המדובר התבסס על מחקרים שונים שנעשו בארצות הברית, אסיה ואירופה, וכללו 1.4 מיליון אנשים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


במהלך המחקר עקבו אחר האנשים במשך שמונה שנים, כאשר תועדו 18,820 מקרים של סרטן ריאות. לאחר שהניחו בצד גורמי סיכון כגון עישון, מצאו החוקרים כי מי שאכל יוגורט בשילוב סיבים תזונתיים היה בסיכון מופחת משמעותית לחלות בסרטן ריאות, זאת בהשוואה למי שלא צרך אף אחד מהם. 

תזונה תומכת מיקרוביום למעשה מתחלקת לשניים, מזונות פרוביוטיים ומזונות פרה-ביוטיים. הראשונה מכילה מזונות המכילים חיידקים מועילים, בדומה למה שיש לנו במערכת העיכול. השנייה מתייחסת למזונות המכילים סיבים מן הצומח כגון בננה, חומוס, ארטישוק וכדומה. 

בנוסף, דפוס זה נצפה גם בקרב מעשנים עכשווים ומעשנים בעבר כאחד. לפי אותו מחקר, מסתמן כי כמות הסידן הגבוהה הקיימת ביוגורט, בשילוב עם התסיסה הטבעית, קשורה להשפעה מועילה על תחלואה של מחלות כלי דם ולב, זאת לצד סכרת ויתר לחץ דם. עוד נאמר כי לדלקת תפקיד מרכזי בסרטן הריאות, כאשר מיקרוביומה ממלאת תפקיד מרכזי בהפחתת דלקתיות, לכן, מי שאוכל יוגורט וסיבים, יהנה ממיקרוביומה בריאה וטובה יותר. 

בין אם אתם מעשנים או לא, מדובר על סיבה נהדרת להכניס לתפריט היומי, לפחות מספר פעמים בשבוע, אכילת יוגורט וסיבים תזונתיים. כאמור, מדובר בארוחת בוקר מושלמת, מזינה, בריאה, ומשביעה, כזו שתעניק לכם אנרגיה לאורך כל היום. 



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE