הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כך תזהו אכילה כפייתית: ארבעה סימנים שאמורים להדליק אצלכם נורה אדומה
אכילה כפייתית הפכה בשנים האחרונות לאחת התופעות הנפוצות ביותר ברחבי העולם ובארצות הברית בפרט. עלייה במודעות משפרת את האבחון ומאפשרת לרבים למצוא את הטיפול המתאים. הנה ארבעה סימנים ראשונים ומרכזיים שיעזרו לכם להבין האם אתם סובלים מהתופעה

הפרעת אכילה כפייתית הינה הפרעת אכילה הבאה לידי ביטוי בהתקפי אכילה בלתי נשלטים הגורמים למצוקה רגשית, ולעיתים גם נובעים ממנה. התקפים ממושכים כמובן גורמים לעלייה חדה במשקל. כמו כן, בשונה מהפרעות אכילה שונות, אשר פוגעות בעיקר בנשים, תופעה זו מופיעה בקרב נשים וגברים כאחד. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפרעת אכילה כפייתית הוגדרה באופן רשמי רק בשנת 2013, אך תוך מספר שנים בלבד הפכה להיות תופעה נפוצה במיוחד, כאשר הבעיה המרכזית איתה מתמודדת הרפואה היא השמנת יתר. לפי הנתונים, שליש מהסובלים מהשמנת יתר סובלים גם מהפרעת אכילה כפייתית, ורבים מהם אינם מאובחנים. 

ארבעה תסמינים שיעזרו לכם להבין האם אתם סובלים מהתופעה:

1. התקפי אכילה אינטנסיביים לאורך זמן. כלומר, לא מדובר בהתנהגות חד פעמית, אלא בהתקף שמרתחש לפחות פעם בשבוע במשך חודשים. 

2. האוכל שאוכלים במהלך התקף הוא בדרך כלל מזון הכולל מתוקים, פחמימות, אוכל מזיק ומהיר, הנאכל בכמויות גדולות.

3. לאחר התקף כזה, לא מתקיימת התנהגות מפצה. כלומר, לא הולכים לחדר הכושר, או עושים צום. לכן מי שוסבל מהתופעה מתמודד עם עלייה במשקל. 

4. התקפי אכילה הינם תוצר של מצוקה רגשית, למעשה, מדובר במנגנון התמודדות. אותה מצוקה יכולה לנבוע ממשבר רומנטי, קושי בעבודה או בלימודים, טראומה, יחסים לא טובים עם המשפחה ועוד. 

אבחון וטיפול

כיום, העלייה במודעות משפרת את האבחון ומאפשרת למאובחנים להגיע לטיפול שיעילותו גבוהה ובכך מאפשר שינוי משמעותי והחלמה. על מנת להתמודד ולטפל בהפרעת אכילה כפייתית, יש קודם כל לזהות ולאבחן אותה. לכן, רופא משפחה הוא הראשון לפגוש. חשוב שהרופא  ישאל את השאלות הנכונות בשביל להצליח לאבחן את הפרעת האכילה הכפייתית. בנוסף, חשוב לזכור שבושה והסתרה הם חלק משמעותי בהפרעה לכן יש צורך לתת דגש על הנושא. 

לאחר אבחון ראשוני יש להפנות את המטופל למרפאת הפרעות אכילה שם ניתן לקבל טיפול משולב הכולל: טיפול דיאטטי וניהול יומן אכילה לצד מפגשים שבועיים, טיפול רגשי או הבעתי הניתן על ידי פסיכולוגית ובמידת הצורך גם טיפול תרופתי. חשוב לציין כי כל הפרעת אכילה כפייתית מצריכה טיפול הוליסטי הכולל את כלל האלמנטים הללו. הטיפול הרגשי המקובל ביותר להפרעת אכילה כפייתית הוא פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית, טיפול עם גישה אסטרטגית ממוקדת מטרה שבמהלכו נעשה מיפוי של הקשיים לצד משימות ושיעורי בית שמטרתם ליצור תהליך התקדמות ולחזק את הקשר בין המטפל והמטופל.

במידה שיש צורך בטיפול תרופתי, הפרעת האכילה הכפייתית היא הפרעת האכילה היחידה שיש לה טיפול רשום, מדובר בתרופה שהוכחה כיעילה במניעת התנהגות אימפולסיבית הגורמת להתקפי אכילה. 



25% לא
75% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE