הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
היעד הבא למשקיעי קריפטו? "אוקראינה מאמצת בחום בעלי מטבעות"
הצעת החוק החדשה של הפרלמנט האוקראיני בתמיכת הנשיא זלינסקי מבקשת להפוך את קייב ליעד אטרקטיבי עבור בעלי עסקים ומשקיעי קריפטו מקומיים ובינלאומיים כאחד

ביטקוין חוקי כעת באוקראינה לאחר שהפרלמנט אישר בקריאה סופית הצעת חוק המתייחסת להמלצות הנשיא בנושא.

עם זאת, המדינה לא הפכה את הביטקוין לאמצעי חליפין חוקי.

"החוק החדש הוא הזדמנות נוספת לפיתוח עסקי בארצנו. חברות קריפטו זרות ואוקראיניות יוכלו לפעול באופן חוקי, ולאוקראינים תהיה גישה נוחה ובטוחה לשוק העולמי של נכסים וירטואליים", אמר מיכאילו פדורוב, השר האוקראיני לטרנספורמציה דיגיטלית.

הפרלמנט העביר את החוק החדש על נכסים וירטואליים ביום חמישי עם יותר מ-270 קולות.

בהצעת החוק מפרוטות דרישות שספקי שירותי ביטקוין כמו בורסות יצטרכו לעמוד בהם תוך קביעת קנסות על הפרות של הוראות החוק, בנוסף לקביעה שהנציבות הלאומית לניירות ערך במדינה תסדיר את שוק מטבעות הקריפטו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נציבות ניירות הערך תעניק אישורים לספקי שירותי ביטקוין ומטבעות קריפטוגרפיים ותבצע פיקוח וניטור פיננסי על השוק.

אוקראינה כבר הציגה הצעת חוק דומה למטבעות קריפטוגרפיים בספטמבר, אך הנשיא ולדימיר זלינסקי הטיל עליה וטו בטענה שהמדינה לא יכולה להרשות לעצמה ליצור גוף רגולטורי חדש במיוחד עבור ביטקוין ומטבעות קריפטוגרפיים.

הנשיא זלינסקי החזיר את הצעת החוק לפרלמנט האוקראיני יחד עם הצעתו לאפשר לרגולטורים הקיימים לפקח על המגזר המתפתח.

כעת, הפרלמנט איגד את המלצותיו והעביר את הצעת החוק המתוקנת.

"החוק על נכסים וירטואליים הוא במידה רבה חוק מסגרת ודורש שיפורים משמעותיים נוספים, למשל, שינויים בקוד המס", אמר שריי טרון, מייסד White Rock Management והקרן הבינלאומית Parea Foundation, ל-Bitcoin Magazine. "למרות זאת, המסמך הפך לאות חשוב לקהילה העולמית מאז שהבנק הלאומי של אוקראינה הצהיר רשמית בעבר שהמטבע הדיגיטלי הוא 'פונדקאות כספית, שאין לה ערך אמיתי'".

טרון אמר כי המשרד לטרנספורמציה דיגיטלית של אוקראינה מתכנן להפוך את המדינה למובילה בשוק הביטקוין והקריפטו העולמית.

"על ידי יצירת שוק מטבעות קריפטוגרפיים חדשניים והייטקיסטיים הפועלים לפי כללים ברורים, המדינה מצפה להגעה מהירה של משקיעי קריפטו מכל העולם", הוסיף.

הצעת חוק הביטקוין של אוקראינה מאפשרת למטבע עמית-לעמית לצאת מאזור "אפור" עם הקמת חקיקה ברורה שמקיפה כיצד יש להתייחס לנכס באופן חוקי וכיצד על המוסדות להתנהג בכל הנוגע להגנה על משקיעים.

טרון אמר כי כעת בורסות הביטקוין יוכלו לעבוד תחת כללים ברורים ונכסי האזרחים יהיו מוגנים טוב יותר מפני הונאה או שימוש לרעה על ידי ספקי שירותים.

"אימוץ החוק על נכסים וירטואליים מסמן בבירור לקהילה העולמית שמטבעות קריפטוגרפיים מאושרים באוקראינה", אמר טרון ל-Bitcoin Magazine.

"ההזדמנות לפתח עסקים באוקראינה בצורה חוקית תמשוך לארצנו משקיעי קריפטו מכל רחבי העולם".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE