הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נשיא צ'כיה: "הרוסים אינם מטורפים, דווקא האמריקאים במבוכה - הם טעו בפעם השלישית, בהתחלה עיראק, אחר כך אפגניסטן ועכשיו באוקראינה"
נשיא המדינה המרכז אירופאית מילוש זמאן סיפק מספר התבטאויות מענייינות על רקע המתיחות לכאורה בגבול הרוסי-אוקראיני, הנשיא רמז לכך שארה"ב מנסה ללבות את היצרים במזרח היבשת

נשיא צ'כיה מילוש זמאן אומר שרוסיה תהיה "משוגעת" להתחיל במלחמה עם אוקראינה וכי טענות שווא שהם עומדים לתקוף גורמות ל"מבוכה" מסיבית לארה"ב.

ג'ו ביידן התעקש במהלך השבוע שוב שרוסיה אמורה לפלוש לאוקראינה "בתוך ימים", ונראה שלמרות הטענות של פקידי המודיעין האמריקני על מתקפה שנקבעה ל-16 בפברואר מתברר כי מדובר במודיעין אמריקני גרוע או בהטעיה אמריקנית מכוונת.

ביידן אמר ביום חמישי לכתבים כי "כל האינדיקציה שיש לנו היא שהם מוכנים להיכנס לאוקראינה ולתקוף את אוקראינה".

"התחושה שלי היא שזה יקרה במהלך הימים הקרובים", הוסיף ביידן.

אותה תעמולה פורסמה על ידי כלי תקשורת רבים בסוף השבוע שעבר, אך דבר לא קרה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

לדברי זמאן, מדובר בהוכחה מתמדת של טעות המייצגת מבוכה עבור ארה"ב בדומה לכישלון למצוא נשק להשמדה המונית בעיראק ובדומה להשתלטות הטליבאן על קאבול.

"לגבי שירותי הביון של ארה"ב, זו המבוכה השלישית שלהם. הראשונה היתה בעיראק, שם לא נמצא נשק להשמדה המונית. השניה היתה באפגניסטן כאשר טענו שהטליבאן לעולם לא יכבוש את קאבול. ובכן, השלישית היא עכשיו," אמר זמאן.

 


הוא הוסיף כי טענות נוספות לפיהן רוסיה עדיין מעמיסה חיילים על הגבול, למרות שמוסקבה התעקשה שהיא מסיגה אותם לאחר סיום התרגיל, הן רק עוד מאמץ מטעם ארה"ב ונאט"ו להציל את כבודם.

"אני חושב שזה ניסיון לכסות על המבוכה. קיבלתי הודעה שהפלישה תתחיל בעוד חמישה ימים. זה הגיע ממקורות אמריקאים לפני חמישה ימים. ובכן, כפי שאתה יכול לראות, זה לא קרה", אמר זמאן.

נשיא צ'כיה טען כי רוסיה תהיה מטורפת לפתוח במלחמה שתביא לגינוי בינלאומי ותוכיח את צדקת ארה"ב.

"הרוסים לא משוגעים לצאת למבצע שיעשה להם יותר נזק מתועלת", אמר לתקשורת.

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE