הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מוכנים לצעד הזה": ערים דמוקרטיות מבטלות את חובת החיסונים בעסקים
השינויים בהנחיות מציגים מגמה של חזרה לשגרה לחיים טרום המגפה, כאשר בוסטון וושינגטון הבירה הודיעו כי עסקים לא יחייבו את לקוחותיהם להציג הוכחת חיסונים

העיר בוסטון שבמסצ'וסטס הודיעה על ביטול חובת הוכחת החיסונים בחללים מקורים, כמו מסעדות וחדרי כושר – זאת ימים ספורים לאחר שוושינגטון הבירה הודיעה על מהלך דומה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ניו יורק (צילום: Shutterstock)

 

בהצהרה שפורסמה ביום שישי, ראש עיריית בוסטון, מישל וו, ציטטה נתונים של מחלקת הבריאות המראים כי שיעור החיוביים עומד על 4%, שיעור התפוסה של מיטות בטיפול נמרץ למבוגרים עומד על כמעט 91%, וממוצע האשפוזים של מבוגרים של שבעה ימים – עומד על 196 חולים ליום.

וו הדמוקרטית אמרה קודם לכן שהוכחת חובת החיסונים תוסר כאשר שיעור המאומתים החדשים בקהילה ירד אל מתחת ל-5%, תפוסת מיטות של פחות מ-95% וממוצע שבועי של מאושפזים שיהיה מתחת ל-200 חולים ביום.

כעת, העיר עומדת בכל שלושת הקריטריונים, אמרה וו. "נתונים ממחלקת בריאות הציבור מראים שאנחנו מוכנים לעשות את הצעד הזה במסגרת ההחלמה שלנו. החדשות הללו מדגישות את מידת ההתקדמות שעשינו במאבק נגד הקורונה, וזאת הודות לחיסונים והבוסטרים – שתמיד היו הנשק היעיל ביותר שלנו נגד המגפה", אמרה ראש העיר.

 

 

ההכרזה של וו, כאמור, מגיעה לאחר שמספר אזורים ברחבי ארצות הברית ביטלו את מגבלות הקורונה – כמו בנאבדה ובניו מקסיקו. כך גם בוושינגטון הבירה – שם הודיעו בימים האחרונים על ביטול חובת עטיית המסכות באזורים מקורים, והסרת חובת הוכחת חיסון באירועים גדולים.

ביום שני האחרון, ראש עיריית וושינגטון, מיוריאל באוזר, הודיעה כי בירת המדינה מסירה את חובת המסכות בברים, חדרי כושר והופעות, אם כי העיר תמשיך להחיל את חובת המסכות בבתי ספר.

ברמה הפדרלית, מנהלת המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ד"ר רושל ולנסקי, אמרה ביום רביעי האחרון כי הצוות שלה יעדכן בקרוב את המלצות עטיית המסכות, זאת לאור השינויים המתרחשים ברחבי המדינה הנוגדים את ההנחיות של הסוכנות.

"אנחנו רוצים לתת לאנשים הפסקה ממנדטים כמו חבישת מסכות, אם המדדים יהיו טובים יותר. אך אם המצב יחמיר, אנחנו נחזור אליהם", אמרה ולנסקי במסיבת עיתונאים שנערכה בבית הלבן. "אנחנו בוחנים סקירה כללית של חלק גדול מההנחיות שלנו – ומסכות הם חלק מזה".

אך בינתיים, ה-CDC ממליץ לעטות מסכות במקומות ציבוריים מקורים, ללא קשר למצב החיסון, אם גרים באזורים עם רמת הדבקה גבוהה – כאשר כמעט כל ארצות הברית נכנסת תחת הקטגוריה הזו.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE