הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יוטה תפסיק לפרסם נתוני קורונה: "נתייחס למגפה כאל כל נגיף אחר"
המושל הרפובליקני של המדינה הדגיש כי המגפה לא הסתיימה, וכי אלה שלא התחסנו או בעלי סיכון גבוה צריכים להישאר בכוננות, אך יש כאלה "שיכולים להתייחס אליה פחות ברצינות"

יוטה הודיעה כי היא פסיק לפרסם נתונים יומיים לגבי הקורונה ותסגור אתרי בדיקות רבים – כאשר המושל הרפובליקני של המדינה אמר שניתן להתייחס לנגיף "פחות ברצינות".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל יוטה, ספנסר קוקס (צילום: AP)

 

"תן לי להיות ברור – זה לא הסוף של הקורונה", אמר המושל ספנסר קוקס במהלך תדרוך עם עיתונאים שנערך ביום שישי האחרון. עם זאת, הוא טען, זו "ההתחלה של הטיפול בקורונה כפי שאנחנו מטפלים בנגיפים אחרים של דרכי הנשימה".

קוקס הוסיף כי אנשים לא מחוסנים וכאלה בעלי סיכון גבוה, צריכים להתייחס לקורונה כבעיה רצינית. אבל המושל גם טען כי ישנם אנשים מחוסנים לחלוטין "שיכולים לספוג לחלות במחלה הזו ולקחת אותה הרבה פחות ברצינות".

"הגיע הזמן להסתגל. כל מדדי המפתח נעים בכיוון הנכון", אמר קוקס לעיתונאים, והוסיף שעד סוף חודש מרץ – יוטה לא תתייחס יותר למגפת הקורונה כאל מצב חירום בריאותי. "אין כמעט שום דבר בחיי היום יום שלנו שלא עבר לפחות איזשהו שינוי במהלך השנתיים האחרונות. אבל דרך ארוכה. והיום, אנחנו נמצאים במקום שונה בהרבה ממה שהיינו לפני שנתיים".

אפידמיולוגית המדינה, ד"ר ליישה נולן, אמרה לצד המושל קוקס כי המחלקה תעביר פחות תדריכים לתקשורת, וכי יוטה תדווח על מספר מקרי הקורונה על בסיס שבועי ולא יומי. כמו כן, מנהל מחלקת הבריאות של יוטה, נייט צ'קטס, אמר בתדרוך כי בדיקות עתידיות יסתמכו בעיקר על מערכות בריאות – וכי אתרי בדיקות רבים יפסיקו לפעול.

המושל קוקס הדגיש את היכולת של המדינה להילחם בנגיף בעזרת חיסונים, כדורים אנטי-ויראליים ובדיקות ביתיות.

במהלך שבעת הימים האחרונים, נכון ליום שישי, ביוטה נרשמו קצת יותר מ-1,000 מקרים חדשים של קורונה. המווצע הזה ירד מהשיא שנרשם באמצע חודש ינואר אל מול התפשטות האומיקרון, אז היו למעלה מ-10,700 מאומתים חדשים ביום.

יוטה רושמת ממוצע של 55 אשפוזים חדשים בבתי חולים בשבוע האחרון – שגם זו ירידה מהשיא שנרשם בסוף ינואר, אז המספר עמד על 112. על פי הנתונים שסופקו, יוטה עומדת על ממוצע של למעלה משלושה מקרי מוות ביום כתוצאה מהקורונה במהלך השבוע האחרון.

לבסוף, כ-60% מכלל אוכלוסיית מדינת יוטה נחשבים מחוסנים לחלוטין – עם קצת יותר מ-26% שקיבלו את זריקת הבוסטר.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE