הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אוקסיו-קורטז: ישראל מכניסה ילדים פלסטינים לכלובים
חברת 'הסקווד' התבטאה שוב נגד ישראל, מה שעורר את זעמו של ראש המועצה היהודית בקווינס, שטען: "אמירות מזויפות ופזיזות, שקרים בומבסטיים הם מסוכנים"

הנציגה הפרוגרסיבית אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, אמרה בנאום בטקסס שנערך בשבוע שעבר כי ישראל מכניסה ילדים פלסטינים לכלוב. דבריה עוררו את זעמו של ראש המועצה היהודית בקווינס, שתקף את הרטוריקה האנטי-יהודית שלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אלכסנדריה אוקסיו-קורטז (צילום: Shutterstock)

 

אוקסיו-קורטז, המכונה AOC, אמרה את דבריה השנויים במחלוקת במהלך אירוע "הסוציאליסטים הדמוקרטיים של אמריקה" (DSA) שנערך באוסטין, טקסס, כאשר היא הגיעה להביע את תמיכתה במועמדים המקומיים לבית הנבחרים, גרג קאזר וג'סיקה סיזנרוס.

"אני לא מאמינה שילד צריך להיות בכלוב בגבול שלנו, ואני לא מאמינה שילד צריך להיות בכלוב בגדה המערבית", אמרה הנציגה חברת 'הסקווד', אשר מייצגת חלק מהקווינס והברונקס, בעוד מפגינים פרו-פלסטינים הביעו מחאה באירוע.

מייקל נוסבאום, נשיא מועצת הקהילה היהודית של קווינס, אמר ש-AOC אמרה דברים נגד ישראל שאינם מבוססים. "הקהילה היהודית של קווינס מודאגת כאשר נבחר ציבור מביע אמירות מזויפות ופזיזות המכוונות נגד ישראל", אמר בהצהרה ל'פוסט'. "הצעות ושקרים בומבסטיים מסוכנים כאשר הם נאמרים על ידי פוליטיקאים, מכל קצוות הקשת הפוליטית. כאשר השמאל הקיצוני עוקב אחר הימין הקיצוני בשקרים ובהגזמות, הדמוקרטיה והדיאלוג סובלים".

באשר להערות שלה בטקסס, נוסבאום אמר שדבריה הם אכן חשובים – מהמקום שאוקסיו-קורטז היא הפנים של הסוציאליסטים הדמוקרטים של אמריקה, הקבוצה הפוליטית אשר תומכת בתנועת ה-BDS.

אוקסיו-קורטז אמרה במהלך הנאום שלה כי "עם התקשורת, עם כל הדברים האלה, פלסטין היא בעצם מילה אסורה. היא מצונזרת. אנחנו לא מדברים על זה. אף אחד לא יודע על זה. אסור לנו לאפשר צנזור כזה".

"אני רוצה להיות חד משמעית – אנחנו כאן כדי לעמוד על הזכויות של הפלסטינים והילדים הפלסטינים. אל תעוותו את זה. כי דיסאינפורמציה היא לא האווירה", המשיכה הנציגה מניו יורק. "האמונה בכבוש האנושי הבסיסי וביכולת של אדם לא להיכלא או לקבל מכות בגלל מי שהוא, זה לא אומר שאתה קנאי נגד כל קהילה אחרת".

נוסבאום טען שדבריה של AOC הם רטוריקה אנטי-ישראלית הקוראת לשנאת יהודים. "היא תמיד מבקשת מהצד השני להבין את עמדות ה-DSA וה-BDS, שרוצים למחוק את ישראל ממפת המזרח התיכון. מספיק זה מספיק. בשלב מסוים, אנשים צריכים לקחת אחריות על השקרים הפוליטיים שלהם".

בתגובה, אוקסיו-קורטז פרסמה הערות המסבירות מדוע אמרה "כלוב" בנאומה בטקסס. "חברת הקונגרס התכוונה לדיווחים שפורסמו על ידי ארגון Human Rights Watch ואחרים, שמצאו על פי הערכות 10,000 ילדים פלסטינים שנעצרו על ידי כוחות הביטחון הישראליים והועמדו לדין במערכת המשפט הצבאי בישראל מאז שנת 2000. יש תיעודים שילדים אלה נתונים להתעללות ובמקרים מסוימים לעינויים, תוך ציטוט ספציפי של חנק, מכות וחקירות כפייה על ילדים בגילי 11 עד 15".

ה-DSA תומך בתנועת BDS במונחים של "סיום הכיבוש והקולוניזציה של ישראל בכל אדמות ערב פירוק החומה, הכרה בזכויות היסוד של אזרחי ישראל הערבים-פלסטינים לשוויון מלא, וכיבוד הגנה וקידום זכויותיהם של פליטים פלסטינים לחזור לבתיהם ולרכושם, כפי שנקבע בהחלטת האו"ם 194".

23% לא
77% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE