הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פוטין בצעד דרמטי – שמוכיח כי הפלישה לאוקראינה מתקרבת
הנשיא הרוסי הכריז על הכרה בעצמאותם של אזורים במזרח אוקראינה השייכים למורדים, מה שמאפשר הכנסת חיילים למקום, ובנאום ארוך אמר כי מדובר באדמות רוסיות עתיקות

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם על צו נשיאותי אשר מכיר בעצמאותם של אזורים בדלנים במזרח אוקראינה – מהלך שמעלה את המתיחות ומגביר את החשש לפלישה רוסית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הודעתו של פוטין על המהלך מגיעה לאחר פגישה של מועצת הביטחון הנשיאותית, ולמעשה סוללת את הדרך של רוסיה לשלוח באופן גלוי חיילים ונשקים לאזור בו כוחות אוקראינים נאבקים מול מורדים שכעת נתמכים באופן רשמי על ידי מוסקבה.

פוטין הצדיק את המהלך האחרון – ובין השורות את הכיבוש הנראה צפוי מתמיד – בנאום ארוך בטלוויזיה. הוא טען כי אוקראינה היא חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של רוסיה, ואמר שמזרח אוקראינה היא אדמות רוסיות עתיקות, וכי הוא בטוח שהעם הרוסי יתמוך בהחלטה זו. הנשיא טען שלאוקראינה מעולם לא הייתה מסורת של מדינה אמיתית, והתלונן על כך שאוקראינה הפוסט-סובייטית רצתה כל מה שהיא יכולה ממוסקבה, מבלי לעשות דבר בתמורה.

הצעד של הקרמלין עלול לטרפד את האפשרות לפסגה של הרגע האחרון עם הנשיא ג'ו ביידן, שאמר כי יסכים להיפגש עם מקבילו הרוסי רק אם לא יורה על פלישה לאוקראינה. בינתיים, רוסיה מכחישה כל תוכנית לתקוף את שכנתה, אם כי איימה בפעולה "צבאית-טכנית" לא מוגדרת, אלא אם תקבל ערבויות כולל הבטחה שאוקראינה לעולם לא תצטרף לברית נאט"ו.

בתגובה להחלטה הרוסית, ביידן "גינה בחריפות את החלטתו של נשיא רוסיה להכין ב'עצמאות' האזורים המזרחיים של אוקראינה", ופרסם סנקציות על אמריקנים לעשות עסקים באותם אזורים במזרח אוקראינה. כמו כן, בכיר אמריקני אמר כי סנקציות נוספות יתפרסמו ביום שלישי.

 

טנקים של צבא אוקראינה 

 

מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן סאקי, אמרה בהצהרה כי ארה"ב "ציפתה למהלך כזה מרוסיה, ומוכנה להגיב מיד". נוסף למניעת אמריקנים לבצע "השקעות, סחר ומימון" בשטחים אלה, צו ביצוע מאת ביידן נותן למשרד האוצר "סמכות להטיל סנקציות על כל אדם שנחוש לפעול באותם אזורים באוקראינה".

הבית הלבן "יכריז בקרוב על צעדים נוספים הקשורים להפרה הבוטה של ההתחייבות הבינלאומית של רוסיה", והצעדים שהוכרזו על ידי ביידן נפרדים מהסנקציות "החמורות" שהובטחו אם הכוחות הרוסיים "יפלשו עוד יותר לאוקראינה".

מוקדם יותר באותו היום, גורמים רשמיים בצבא הרוסי אמרו כי חמישה "חבלנים" נהרגו לאחר שנכנסו לשטח של מוסקבה – האשמות אותן קייב דחתה בטענה שמדובר בניסיון של הקרמלין ליצור עילה לפלישה בקנה מידה מלא.

סוכנויות הידיעות הממשלתיות של רוסיה דיווחו שכוחות רוסים יירטו את קבוצת "סיירת ההסחה" כאשר חצו את הגבול, והשמידו גם כלי רכב משוריינים של צבא אוקראינה. מקייב נמסר בתגובה כי "זה מזויף. לא היו לנו אנשים שם, והם גם לא יכולים להיות שם".

29% לא
71% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE