הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
היועצת לענייני רוסיה לשעבר: טראמפ אשם במתרחש במזרח אירופה
פיונה היל טענה בראיון כי גישת מדיניות החוץ של הנשיא לשעבר, שנבעה לדבריה מאינטרסים אישיים, הביאה את פוטין להרגיש בנוח לפלוש לאוקראינה

היועצת לשעבר בבית הלבן לענייני רוסיה, פיונה היל, אמרה שמדיניות החוץ של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ חיזקה את רוסיה והביאה אותה לנקודה שבה היא מרגישה בטוחה לפלוש לאוקראינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ ופוטין (צילום: AP)

 

בראיון לרשת סי.אן.אן, היל – מומחית לרוסי שייעצה לנשיא ה-45, התייחסה לניגוד בין הגישות למדיניות החוץ של טראמפ לזו של הנשיא המכהן ג'ו ביידן.

לדבריה, מדיניות החוץ של הנשיא לשעבר לא הייתה מונעת מתוך דאגה לגבי האינטרס הלאומי של ארצות הברית, אלא מאינטרסים ודחפים אישיים. "אין 'צוות אמריקה' עבור טראפ", אמרה היל. "אפילו לא פעם אחת ראיתי אותו עושה משהו כדי לשים את אמריקה במקום הראשון. לא פעם אחת. לא לשנייה אחת".

היועצת לשעבר נזכרה בשבחים שהעניק טראמפ לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, וכן את הזלזול, לדבריה, שהביע לגבי נאט"ו. היל הזכירה את הקמפיין לנשיאות 2020, שם, לטענתה, טראמפ לחץ על אוקראינה לייצר פרשה סביב ביידן. טראמפ החזיר בסיוע צבאי אמריקני כמנוף מדיני כדי לקבל את מבוקשתו, בעוד אוקראינה התמודדה עם איום צבאי רוסי במשך שנים ארוכות.

 

פיונה היל (צילום: Getty Images)

 

"כל מה שזה עשה, היה לומר לרוסיה שאוקראינה היא מגרש משחקים", אמרה היל, תוך שהיא מותחת קו ישיר לאירועים המתרחשים בימים אלו – שכן רוסיה צפויה לפלוש לאוקראינה בכל רגע. היל הקבילה בין האופן שבו טראמפ ביקש להיצמד לשלטון לאחר תבוסתו בבחירות האחרונות, לבין סגנון השלטון של פוטין.

כמו כן, היא אמרה כי ביידן הצליח למשוך את בעלות ברית נאט"ו יחד להפגנת נחישות מול התוקפנות הרוסית, אך הזהירה כי המשבר ככל הנראה יימשך זמן מה, שכן רוסיה לא תרפה. "האתגר האמיתי הוא להשאיר את כולם ביחד לתקופה ארוכה. זה הולך להימשך הרבה זמן", אמרה.

"בסופו של דבר", אמרה היל, "פוטין רוצה להגיע לסוג של עסקה. הוא חושב שביידן הוא מסוג הנשיאים שבאמת יכולים לעשות עסקה. טראמפ מעולם לא הצליח".

77% לא
23% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE